Husqvarna Svart 125 na kategorię A1 i B. Będzie hit?

Naśladując zwiastun KTM-a dotyczący premiery nowego motocykla z 26 stycznia, który okazał się być nowym 1290 Super Adventure z tempomatem radarowym, Husqvarna zamieściła niedawno na swojej stronie zdjęcie z kawałkiem drogi i odliczaniem. “Mniej znaczy więcej” – jak mówią. Ale to już za nami.

fot. Husqvarna Svartpilen 125

Odliczanie trwało jakiś czas i chociaż szwedzka firma zamieściła dwa krótkie zdania wraz z obrazem, które prawdopodobnie miały być wskazówkami, nie było jasne, jakiego motocykla powinniśmy się spodziewać. Na poczatku lutego 2021 roku pojawił się nowy film, z którego dowiedzieliśmy się, że w rzeczywistości chodzi o model Svartpilen o małej pojemności skokowej – Svart 125. Dziś już wiemy, że szwedzki bliźniak 125 Duke’a wkrótce pojawi się w Europie.

fot. Husqvarna Svartpilen 125

Svartpilen 125 przeznaczony jest dla osób z prawem jazdy A1 i B. To oczywiście oznacza mniej kucyków i mocy, ale przecież dość, żeby symatycznie pojeździć, szczegolnie w warunkach miejskich. Svart 125 gwarantuje rozbrykanych 15 koni mechanicznych przy masie własnej 146 kilogramów. Zastosowano również spore 17-calowe koła, które poradzą sobie nie tylko na nierównym asfalcie, ale i poza nim.

fot. Husqvarna Svartpilen 125

Czarna, kratownicowa rama i wpadjące w odcień brązu osłony silnika doskonale się komponują. Cały motocykl wygląda spójnie i solidnie, na wpływ mają również kostkowe opony, duży, przedni reflektor i kanciasty bak. Gdyby Svarp 125 miał jeszcze boczne, aluminiowe kufry i rozbudowaną osłonę silnika, wyglądałby jak pojazd klasy adventure.

fot. Husqvarna Svartpilen 125

Siedzisko jest wysoko, zamontowano je na wysokości wysokość 835 mm. Chłodzony cieczą silnik spełnia wymogi normy Euro 5, a producent zapowiada gwarantuje ponoć niskie spalanie. Przednie zawieszenie zbudowano w oparciu o widelec 43 mm upside-down. Tylne zawieszenie obsługuje pojedynczy amortyzator. Oba są produkcji WP APEX. Skuteczne hamowanie to efekt pracy zacisków Bybre i ABSu od Boscha. Svarp 125 wyposażony został w pełne oświetlenie LED.

Najnowsza Husqvarna Svartpilen 125 może doskonale wpasować się w segment pojazdów 125, o ile cena jednośladu będzie atrakcyjna. Producent na razie nie informuje, w jakiej cenie najmniejsza Husqvarna będzie oferowana w salonach, przypomnijmy jednak, że Svartpilen w wersji 401 kosztuje 22 370 zł, a KTM DUKE 19 900 zł, co oznacza, że tanio na pewno nie będzie.

fot. Husqvarna Svartpilen 125
%d bloggers like this: