Nowy trend: złodzieje kradną ekrany TFT z zaparkowanych motocykli

Rośnie liczba przypadków kradzieży ciekłokrystalicznych ekranów, które stosowane są zamiast analogowych zegarów. Panele wskaźników w wysokiej klasy motocyklach i skuterach to drogie elementy, a okazuje się, że bardzo łatwo je ukraść.

fot. BMW R1200GS Adventure

Portal MCN opisał kilka przypadków kradzieży tego typu dotyczących motocykli BMW, m.in. w modelach R1200/1250GS oraz skuterze C400. W przypadku GS-a problem jest na tyle powszechny, że kilka firm zajmujących się zabezpieczeniami motocykli wprowadziło do oferty produkty chroniące ekrany.

39-letni Luis Costa z Londynu, któremu trzykrotnie kradziono, a policja za każdym razem odzyskiwała Yamahę MT-07, postanowił przesiąść się na skuter, żeby uniknąć kolejnej utraty jednośladu: “Kupiłem BMW, zamontowałem tracker i alarm oraz wydałem 200 funtów na dwie blokady tarczy hamulcowej. Potem, gdy po raz pierwszy pojechałem do pracy, po wyjściu z firmy odkryłem, że ekran TFT został skradziony.”

fot. BMW Motorrad TFT Connectivity Displa

Kiedy Costa podzielił się swoim przypadkiem na Facebooku, był zaskoczony odkryciem, że wiele właściciel motocykli i skuterów miało ten sam problem. “Jedna osoba powiedziała, że próbowała zdjąć swój własny panel TFT, aby zobaczyć jak łatwo to zrobić i odkryła, że cały proceder jest śmiesznie prosty. Ekran jest przytrzymywany w miejscu przez trzy gumowe mocowania, nie musisz uszkadzać motocykla, aby go szybko i bezproblemowo zdjąć.”

Ekran TFT jest dodatkowym wyposażeniem C400X o wartości 615 funtów, ale gdy Luis Costa zgłosił się do dealera, otrzymał propozycję instalacji nowego ekranu za 1200 funtów, i to pod warunkiem, że nie ma uszkodzeń okablowania. Okradziony właściciel jednośladu jest zawiedziony: “BMW powinno zrobić więcej. Mówią tylko, że to sprawa policji i mojego ubezpieczenia”.

%d bloggers like this: