HONDA REBEL 1100! Na konkurencję padnie blady strach?

HONDA REBEL 1100 to nie jest tylko kontynuacją 500-tki. To nowy zawodnik w segmencie bobberów, który stanie w szranki obok modeli Harleya, Indiana, Triumpha czy Yamahy. Ale czy sobie poradzi?

Rebel pojawił się w latach 80. XX wieku jako CMX250 i CMX450, a później wprowadzono 125-tkę i właściwie później niewiele się działo. Honda CMX500 Rebel została przedstawiono światu w 2016 roku. Według prezesa Astra Honda Motor – Toshiyuki Inuma, motocykl miał być „prosty” i „surowy”, natomiast na pierwszy planie postawiono łatwość modyfikacji i zwiększenie indywidualności poprzez samodzielnie dostosowywanie motocykla.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

To rzeczywiście się udało, za co odpowiadał m.in. główny projektant Hondy – Keita Mikura. Rebel miał mieć własny styl, być nieskomplikowany, praktyczny i łatwy w obsłudze oraz prowadzeniu. Przy tym gotowy na przeróbki i wszystko, co właściciel chce z nim zrobić. Ta koncepcja jest aktualna również dziś, kiedy na świat zawitała Honda CMX1100 Rebel. Japoński producent podkreśla niepokorny charakter motocykla sloganem: „Buntownik przez cały dzień”.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Nowy „Buntownik” wizualnie jest bardzo podobny do 500-tki, ale większa jednostka napędowa sprawia, że to zupełnie inna klasa motocykla. Charakteryzujący się wysokim momentem obrotowym dwucylindrowy rzędowy silnik ma przepustnicę sterowaną elektronicznie, 4 tryby jazdy, system sterujący momentem obrotowym HSTC (Honda Selectable Torque Control) i system kontroli jazdy na jednym kole.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Tempomat jest na wyposażeniu standardowym, natomiast opcjonalnie można zamówić sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Cruiser Hondy powinien również dobrze radzić sobie w zakrętach, o co dbają przedni widelec typu kartridżowego o średnicy goleni 43 mm, amortyzatory typu „piggyback” (ze zbiorniczkiem wyrównawczym) oraz czterotłoczkowy przedni zacisk hamulcowy mocowany radialnie.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Ośmiozaworowy rzędowy silnik SOHC sprawdzi się zarówno przy statecznej jeździe, jak i dynamicznym przejazdom, o czym świadczy moc 65 kW i moment obrotowy 98 Nm. Honda zadbała, aby masa pojazdu została skupiona centralnie, zaś środek ciężkości był tak nisko, jak to możliwe. Jednocześnie zachowano spory prześwit.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Z praktycznych rozwiązań warto wymienić konfigurowalne siedzenie i złącze ładowania USB Type-C. Mówiąc prościej, możesz jeździć solo lub zabrać pasażera, bo tylna poduszka siedzenia łatwo się przykręca i odkręca. Dodatkowo pod siedzeniem znajduje się przydatny schowek o pojemności 3 litrów. To w nim umieszczono ładowarkę z gniazdem USB.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Honda zadbała też o widoczność. Nisko osadzony przedni reflektor o średnicy 175 mm ma nowoczesny sznyt pomimo klasycznego, owalnego kształtu. To efekt zastosowania czterech żarówek LED z grubymi wewnętrznymi soczewkami, co zapewnia ciekawy efekt wizualny. Kierunkowskazy są małe, o średnicy 55 mm, i owalne, natomiast tylne światło LED ma nieco bardziej nowoczesny wygląd, ale pasuje do całości.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

O przednim zawieszeniu już wspomnieliśmy, natomiast trzeba jeszcze dodać, że widoczne na pierwszy rzut oka dwa tylne amortyzatory, posiadają regulację wstępnego napięcia sprężyn i mają ciśnieniowe zbiorniczki wyrównawcze, które zapewniają równomierność tłumienia. Szkoda trochę, że na przednim kole zamontowano pojedynczą tarczę, chociaż Honda uważa, że czterotłoczkowy zacisk mocowany radialnie działający z tarczą 330 mm w zupełności wystarczy.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Tylny system hamowania jest tradycyjnie skromniejszy. Zastosowano jednotłoczkowy zacisk współpracujący z tarczą o średnicy 256 mm. Warto jeszcze wspomnieć, że oba hamulce są wspierane przez układ ABS, natomiast obręcze kół wykonano z lekkiego stopu aluminium. Tylny kapeć to niewąski wariant 180/65B-16. Z przodu umieszczono gumę 130/70B-18.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Model Rebel CMX1100 miał dobrze wyglądać i to się udało. Malowane w efektownej czerni… Połączenie roadstera z bobberem od podstaw zaprojektowanego tak, aby zapewnić nutę klasyki, to słuszny wybór. Nie zapomniano o detalach. Na przykład bezkołnierzowy zbiornik paliwa ma dwutonowe malowanie, a błotniki przedni i tylny wykonane ze stali ciągnionej o grubości 1 mm zamontowano na wspornikach z odlewanego aluminium.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Jest też wygodnie, bo siedzisko ma wysokość zaledwie 700 mm, a miękki materiał wyprofilowano w taki sposób, aby podpierał podczas dynamicznego przyspieszania. Przesunięty zestaw wskaźników z kontrastowym wyświetlaczem LCD o przekątnej 120 mm zmieści wszystkie niezbędne informacje, a szeroka kierownica pozbawiona zbędnych elementów jest mocowana solidnymi 1-calowymi uchwytami. To może być hit.

Fot. 2021 Honda Rebel 1100 / Honda

Honda Rebel zawita do salonów w styczniu 2021 roku w cenie 9 999 dolarów. U nas na pewno będzie drożej…

%d bloggers like this: