Po Jawie koncern Mahindra wypuści motocykle marki BSA! Wiemy kiedy!

W 2016 roku Mahindra – indyjski gigant przemysłu i branży samochodowej, nabył większościowy pakiet udziałów w firmie Classic Legends, która jest właścicielem marek BSA, Jawa i Yezdi. Plan Mahindry polega na ponownym wprowadzeniu tych przygasłych gwiazd na rynek. Indyjski potentat próbował już wcześniej sił w dwukołowym biznesie pod własną marką, ale to się nie udało.

Fot. BSA

Sprawy zaczęły wyglądać lepiej dopiero z Jawą. Okazało się, że na Indyjskim rynku jest jeszcze miejsce na kolejną markę, tym bardziej, że Jawa to przecież europejska legenda, którą Hindusi wciąż doskonale pamiętają. Jawa wystartowała w 2018 roku a niedawno ogłoszono, że klienci zakupili już 50 tysięcy egzemplarzy nowych motocykli, przy czym sprzedaż wciąż przyspiesza.

Sukces Jawy sprawił, że prezes Grupy Mahindra – Anand Mahindra ogłosił powrót kolejnej, tym razem brytyjskie marki. Motocykle z logo BSA mają pojawić się na rynku już w przyszłym roku!

Według TheGuardian.com Mahindra rozpocznie montaż motocykli BSA w Wielkiej Brytanii najpóźniej w połowie 2021 roku. Oznacza to, że mamy do czynienia z bardzo krótkim okresem około 6-10 miesięcy, a to z kolei wskazuje, że wiele prac rozwojowych zostało zakończonych, a finalny produkt czeka tylko na pokazanie światu! Czy będzie wyglądał jak projekt z Jakusa Desing?

Fot. Nowy model BSA według Jakusa Design

Jesteśmy bardzo ciekawi nowego BSA, chociaż t nie wszystko, bo obok motocykli z silnikiem spalinowym, Mahindra będzie produkować również jednoślady elektryczne pod marką BSA. Pojawią się one tuż po prezentacji motocykla z napędem konwencjonalnym.

Dlaczego motocykle BSA będą produkowane w Anglii, a nie w Indiach, jak Jawa? Chodzi o zachowanie autentyczności marki, ponadto rząd Wielkiej Brytanii oferuje dotację w wysokości 4,6 mln funtów na produkcję pojazdów… elektrycznych, co przyczyni się również do powstania wielu miejsc pracy na Wyspach. Mahinda uzyska również preferencje dotyczące sprzedaży powstałej z popiołów marki.

Fot. Jakusa Design

W przeciwieństwie do Jawy, motocykle BSA mają konkurować w segmencie pojazdów o średniej pojemności, w której ulokowane są na przykład jednoślady Triumpha. Maszyny BSA będą również konkurencyjne cenowo. W zeszłym roku Ashish Joshi, szef Classic Legends, ujawnił że BSA na pewno wystartuje także w Indiach, ale prawdopodobnie stanie się to nieco później, najpewniej w 2022 roku.

%d bloggers like this: