Yamaha MT-09 w wersji na 2021 rok. Jest czad?

Historia MT rozpoczęła się prawie 10 lat temu, kiedy projektanci Yamahy postanowili rozpocząć pracę nad modelem, mającym okazać się jednym z najważniejszych w dziejach firmy Yamaha. Zadanie polegało na stworzeniu radykalnie nowej maszyny z silnikiem o potężnym momencie obrotowym i zwinnym podwoziem, która nie przypominałaby żadnej innej konstrukcji na rynku. Resztę historii już znamy.

Fot. Yamaha MT-09 2021

Oryginalny MT-09 był nowym rodzajem japońskiego motocykla, szybkim i emocjonującym. Zainspirował ponad 50 tys. użytkowników w Europie do wkroczenia w szeregi fanów koncepcji Hyper Naked. Teraz nadchodzi zupełnie nowy MT-09, który dołączy do Ciemnej strony Japonii.

Fot. Yamaha MT-09 2021

Duży silnik CP3 o pojemności 889 cm³ spełnia wymagania normy EURO 5 i osiąga wyższy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów silnika, zapewniając ostrzejsze przyspieszenie i lepsze zachowanie na drodze.

Fot. Yamaha MT-09 2021

Nowoczesny 6-osiowy moduł bezwładnościowy zarządza najlepszymi w klasie elektronicznymi układami wspomagania jazdy, przekazując w ręce kierowcy maksymalną kontrolę. Z kolei system QSS błyskawicznie zmienia biegi na wyższe i zapewnia więcej stabilności przy zmianie na niższe.

Fot. Yamaha MT-09 2021

Aby nowy model jak najlepiej się prowadził, otrzymał kompaktową, aluminiową ramę, regulowane zawieszenie i lekkie felgi. Dwie przednie tarcze hamulcowe o średnicy 298 mm i radialna pompa hamulcowa umożliwiają natychmiastowe zatrzymanie motocykla za dotknięciem palca. Z kolei radykalna stylistyka nowej generacji i pozbawiona osłon rama potwierdzają przynależność modelu MT-09 do klasy Hyper Naked.

I jeszcze szybki przegląd najważniejszych cech nowego MT-09:

• Silnik CP3 o pojemności 889 cm³ zgodny z normą EURO 5
• Zupełnie nowa lekka rama z aluminium odlewanego metodą CF
• Wzornictwo i stylizacja nowej generacji
• 6-osiowy moduł bezwładnościowy
• Układy wspomagające rozpoznające pochylenie motocykla
• 3,5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT ze wskaźnikami
• Kompaktowa, dwufunkcyjna lampa LED
• System quickshifter (QSS)
• Lekkie obręcze SpinForged
• Regulowane zawieszenie
• Radialna pompa hamulcowa z przodu


Źródło: YouTube / 2021 Yamaha MT-09 / Yamaha Motor Europe

Klienci będą mogli zdecydować się na trzy warianty kolorystyczne, czyli Storm Fluo, Icon Blue i Tech Black. Cena? Prawdopodobnie około 40 tys. złotych. Czy to wystarczy, żeby zachęcić klientów? Mocy przybyło w zasadzie niewiele, zaledwie 2 KM i 5 Nm. Ubytek masy jest może nieco bardziej znaczący, bo wynosi 1,7 kg, czyli sporo jak na mocno wcześniej odchudzony pojazd. Ale zasadnicze pytanie brzmi: Czy MT-09 w wydaniu na 2021 rok spodoba się potencjalnym klientom? Jak uważacie?

%d bloggers like this: