Zobacz koncepcję Yamahy MT-10 Tracer od Mich Motorcycle

Co sądzisz o nowym projekcie MT-10 stworzonym przez Mich Motorcycle? Seria MT jest jedną z najważniejszych dla Yamahy. Firma spod znaku trzech kamertonów ciągle eksperymentują ze swoją najbardziej rozpoznawalną i wydajną linią, i trzeba przyznać, że efekty tych działań są bardzo dobre. Ale jest jeszcze trochę do zrobienia.

Fot. Mich Motorcycle / Yamaha M10 Tracer

Na razie istnieje wyraźna luka w składzie Yamahy pomiędzy Tracerem 900 a FJR 1300. A ponieważ FZ1 Fazer 1000 zniknął, wielu entuzjastów sportowych turystyków z nostalgią myśli o tym motocyklu. Niektórzy czują się zdezorientowani wśród nowych ofert. W gamie Yamahy jest co prawda MT-10 z pakietem turystycznym, ale dodanie przedniej szyby i dwóch bocznych skrzynek nie czyni z tego nakeda motocykla klasy touring.

Po odejściu Fazerów o pojemności 600 cm3 i 1000 cm3 Yamaha przeszła na nową, wyprostowaną pozycje kierowcy inspirowaną światem przygody i stworzyła bestseller Tracera 900 oraz nieco skromniejszego Tracera 700. W rzeczywistości Yamaha była tą firmą, która wynalazła ten typ motocykla, bo TDM 850 pojawił się w 1991 roku na długo przed pierwszą Multistradą.

Zbiornik paliwa koncepcyjnego jednośladu wygląda jakby został lekko podciągnięty do góry, aby zapewnić bardziej agresywny wygląd. Reflektory się szersze niż w FJR 1300 A i FJR 1300 AE. Można nawet odnieść wrażenie, że czerpią inspirację z Kawasaki Z400.

Wspomniany zbiornik paliwa został bardzo odważnie przemodelowany, ale jego nowy wygląd na pewno nie każdemu przypadnie do gustu. Na uwagę zasługuje stosunkowo krótka i sportowo zawieszona końcówka wydechu.

Fot. Mich Motorcycle / Yamaha M10 Tracer

Ponieważ reflektor i zbiornik paliwa zostały przesunięte w górę, chłodnica jest odsłonięta. To niekoniecznie dobre rozwiązanie, bo w obecnym projekcie znajduje się niebezpiecznie blisko przedniego koła i nie jest niczym osłonięta.

Cała przednia sekcja sprawia wrażenie bardzo masywnej. Negatywny efekt ma częściowo redukować wąska przednia szyba. To właśnie szyba, hand guardy i kufry przypominają nam, że ten motocykl ma funkcję turystyczną, a w zasadzie do niej został dopasowany. Pięknie, ale czy to wystarczy?

Obecnie w segmencie turystyków ze sportowym zacięciem znajdują się bardzo mocni konkurenci, tacy jak BMW S1000XR, Ducati Multistrada i KTM 1290 SuperDuke GT. Yamaha wie, że mocno odstaje w tym towarzystwie. Coś będzie trzeba z tym zrobić, a jak mogłoby to wyglądać możemy podpatrzeć na wizualizacji Mich Motocykle, chociaż bazą jest Mt-10.

%d bloggers like this: