Wśród segmentów funkcjonalnych wciąż króluje jeden typ maszyn. Domyślacie się, jaki?

Najpopularniejszą grupą pojemnościową wśród motocyklistów pozostają 125-tki. Osiągnęły po wrześniu br. ponad połowę wszystkich rejestracji (50,4%). Od początku roku zarejestrowano ich: 8 585 sztuk co oznacza spadek o 4,6%.

fot. junak.com.pl

Liderem tjest JUNAK (1 722 szt.; +22,6% r/r), który wyprzedza ROMET MOTORS (1 325 szt.). Następnie klienci wybierali motocykle z silnikami największymi – o pojemności powyżej 750 cm3 (4 155 szt.), które zajmują po dziewięciu miesiącach 24,4% rynku.

Rejestracje najsilniejszych maszyn przekroczyły rezultaty swojego segmentu z tego samego okresu ub.r. +4,4%. W tej grupie bezdyskusyjnym liderem pozostaje BMW (1 306 szt.; +2,4%), które zdecydowanie wyprzedza drugiego HARLEYA-DAVIDSONA (455 szt., -14,6% r/r) i trzymającą się tuż za nim Yamahą (441 szt., -8,3%).

Zarejestrowano także 113 motocykli elektrycznych, wobec 62 przed rokiem, co oznacza prawie dwukrotny wzrost. Liderem jest tutaj SUPER SOCO (29) i NIU (27 sztuk) a za nimi VECTRIX (16).

%d bloggers like this: