Harley-Davidson wchodzi we współpracę z Classic Legends lub Hero MotoCorp? Czy to dobry ruch?

Harley-Davidson przechodzi masową restrukturyzację. Częścią strategii jest wykorzystanie Tajlandii, jako głównego węzła komunikacyjnego dla rynków Azji i Pacyfiku, zgodnie z danymi Economic Times Auto.

Fot. Harley-Davidson

Aby pomóc w osiągnięciu tego celu, Harley rozważa współpracę z inną firmą, być może spółką zależną Mahindry – Classic Legends lub Hero MotoCorp. Dla nas to o tyle ciekawe, że pod skrzydłami Classic Legends znajduje się niegdysiejsza czeska Jawa.

Z kolei Hero MotoCorp, a wcześniej Hero Honda, to największy na świecie producent pojazdów dwukołowych. W samych Indiach jego udział w rynku to aż 46 procent. Tylko w zeszłym roku na koncie Hero MotoCorp znalazło się ponad… 7,8 miliona sprzedanych jednośladów!

Potencjalny sojusz obsługiwałby kontraktową produkcję dla Harleya-Davidsona. Motocykle, które maja być produkowane, miałyby mniejszą pojemność niż dotychczas. To maszyny zaprojektowane, aby konkurować z Bajaj, KTM, TVS, lub BMW.

Fot. Harley-Davidson

Czy to dobre posunięcie Harleya? Classic Legends jest w trakcie procesu tchnięcia nowego życia w dwie niegdysiejsze słynne marki. Zarówno BSA, jak i Jawa są obecnie własnością Hindusów. Wiemy już, że Classic Legends dobrze radzi sobie z Jawą. Być może firma z Milwaukee skorzystałaby na współpracy, tym bardziej, że za CL stoi inny gigant, tj. Mahindra.

Z kolei Hero MotoCorp to potęga, z którą wszyscy muszą się liczyć. Gigant ogłosił niedawno, że chce bardziej zaangażować się w segmencie premium. Harley może być marką, w którą Hero MotoCorp postanowi zainwestować. Byłaby to znakomita opcja dla firmy z Milwaukee.

W tej chwili nic nie jest jeszcze przesądzone. Ale Harley musi podjąć jakąś decyzję, jeśli chce robić mniejsze motocykle, które będą mogły konkurować na rynku Azji i Pacyfiku. Jednocześnie sprawa jest trudna, bo chodzi przecież o ryzyko rozmycia wizerunku marki.

%d bloggers like this: