Stworzony do jazdy, całkowicie nowy WR450F

Yamaha chwali się nowym, w zasadzie przyszłorocznym modelem WR450F. Jednostka powstała z myślą o kierowcach uwielbiających szybki trail i wyścigi enduro. WR450F 2021 charakteryzująca się jedną z najwyższych specyfikacji w swojej kategorii, czeka na doświadczonych zawodników enduro i motocyklistów, którzy oczekują lekkiego prowadzenia, zwrotności, dodatkowej stabilności, łatwego pokonywania zakrętów i skutecznej siły hamowania.

Fot. Yamaha WR450F

Inżynierowie Yamaha opracowali zupełnie nową jednostkę napędzającą WR450F bazującą na wysokowydajnym silniku z YZ450F. Dzięki temu jest ona teraz lżejsza i bardziej kompaktowa niż dotychczas i osiąga jeszcze większą, kontrolowaną moc w całym zakresie obrotów.

Fot. Yamaha WR450F

Nowy silnik to jednostka nowej generacji zapożyczona z YZ450F i dostrojona do ustawień enduro, co oznacza, że jest bardziej kompaktowa i lżejsza niż model z 2020 roku. Nowa głowica cylindra jest lżejsza od poprzedniej aż o 310 g. Odwrócona głowica wyróżniająca się współczynnikiem sprężania zwiększonym z 12,8:1 do 13:1 współpracuje z kutym tłokiem i agresywnymi profilami krzywek.

Fot. Yamaha WR450F

Kąty zaworów wlotowych i wylotowych oraz konstrukcja otworu wlotowego zostały zmienione, a nowy tłok zwiększający kompresję został zaprojektowany tak, aby stworzyć bardziej wklęsłą komorę spalania dla zwiększenia mocy. Ta nowa, wysokowydajna głowica z długim i prostym wlotem zapewnia doskonały przyrost mocy i pełną kontrolę nad nią.

Fot. Yamaha WR450F

Połączenie mniejszej masy i zredukowanych wymiarów pomaga osiągnąć lepszą centralizację masy, a to w ogromnym stopniu przyczynia się do pogłębienia uczucia lekkości i większej zwinności podczas pokonywania zakrętów – dzięki czemu WR450F 2021 jest jednym z najłatwiejszych w prowadzeniu motocykli enduro o dużej pojemności.

Źródło: Yamaha

%d bloggers like this: