Model Fantic Caballero Scrambler 500 Deluxe zakupisz również w Polsce. Co to za marka?

W latach 80. Fantic Caballero był jednym z najpopularniejszych motocykli wśród młodych włoskich motocyklistów. W wyścigach wygrywał międzynarodowe zawody Enduro. Ale firma powstała wcześniej, jeszcze w 1968 roku, kiedy spotkało się dwóch ambitnych inżynierów: Mario Agrati i Henry Keppel-Hesselinkis. Siedzibą marki zostało piękne, otoczone winnicami miasto Treviso.

Fot. Fantic Caballero Scrambler 500 Deluxe

Pierwszy motocykl pojawił się rok później. Caballero Cross 50 odniósł wielki sukces, natomiast już w 1970 roku z taśmy montażowej zjechał egzemplarz o numerze 10 000. To był dopiero początek pasma sukcesów, również sportowych na arenie enduro i mini motocykli.

Ostatnio o Fantic znowu robi się głośno. Włoska marka zaskoczyła wprowadzeniem na rynek nowego Scramblera i Flat Tracka. Ale to nie wszystko. Teraz Fantic mają zupełnie nową, limitowaną wersję Fantic Caballero Scrambler 500 Deluxe, która przynosi wiele praktycznych aktualizacji wraz z kilkoma miłymi zmianami kosmetycznymi. Na datek nowy wariant Deluxe rezygnuje z klasycznej, wyścigowej czerwieni Fantic, na rzecz bardziej stonowanego, miejskiego szyku.

Fantic Caballero Scrambler 500 Deluxe

Jeśli nie jesteś zaznajomiony z gamą Caballero, są one dostępne w różnych rozmiarach bazujących na silnikach o typowej pojemności terenowej; 125, 250 i 450 (ten ostatni to właśnie 500). Deluxe jest oparty na Scramblerze 500, co oznacza, że w praktyce jednostka ma pojemności 450 cm3.

W świecie superbike’ów o mocy 200 KM, ledwo 39 KM może nie wydawać się dobrym wyborem, ale w połączeniu z ze świetnie dopasowaną skrzynią biegów i niemałą dynamiką, ten motocykl może sprawić dużo frajdy. Do tego masa jednośladu to zaledwie 170 kg na mokro. Deluxe korzysta również z uaktualnionej mapy silnika, która ma sprawić, że jazda będzie ostrzejsza – fakt nie bez znaczenia w miejskiej dżungli.

Fantic Caballero Scrambler 500 Deluxe

Kolejnym elementem układanki jest zawieszenie bazujące na odwróconym widelcu FANTIC FRS o dużym skoku 150 mm. Z tyłu umieszczono pojedynczy amortyzator FANTIC FRS z regulacją napięcia wstępnego i również dużym skokiem 150 mm. Dodajmy do tego jeszcze nowy kształt siedziska, który zwiększa komfort jazdy.

Oprócz zmian mechanicznych, Deluxe wnosi nowe, nawiązujące do klasyki wykończenie z szarym bakiem i błotnikami oraz boczne tablice, które zamiast numeru startowego mają napis „Deluxe”. Do tego dodajmy jeszcze matową, czarną osłonę chłodnicy, dopasowane kolorystycznie siodło, “bar pad” i uchwyty w tym samym, brązowym odcieniu.

W Polsce Fantic Caballero Scrambler 500 w wersji Deluxe można zakupić za 29 999 zł.


Źródło: YouTube / Caballero Fantic

%d bloggers like this: