Są wyniki Harleya-Davidsona za drugi kwartał. Sprzedaż spadła

W drugim kwartale 2020 roku sprzedaż Harleya-Davidsona spadła o 27 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku. Jeśli przyjmiemy do porównania pierwsze półroczne obecnego roku, to okazuje się, że sprzedaż zmalała o 22 procent.

Fot. Titanic / H-D

Firma z Milwaukee ujawniła również, że spadek przychodów w drugim kwartale wyniósł 47 proc. (przychody wyniosły 865 mln dol.), a o 28 proc. spadek w roku (przychody wyniosły 2,16 mld dol.). Na podstawie zaprezentowanych wyników za II kwartał wydaje się, że Harley-Davidson nie odnotował takich wzrostów sprzedaży po zastoju, jak inne marki.

Wraz ze zmianami organizacyjnymi oznacza to stratę w wysokości 92 mln dolarów (-147%) zysku netto w drugim kwartale oraz stratę w wysokości 23 mln dolarów (-28%) zysku netto za pierwsze sześć miesięcy roku.

“Dokonujemy przeglądu naszego modelu operacyjnego i planu produktowego oraz przebudowujemy strukturę rynku i organizację, aby skupić się na mocnych stronach naszej marki i firmy. Obecnie pracujemy nad naszym nowym 5-letnim planem strategicznym, The Hardwire, który będzie polegał na wzmocnieniu atrakcyjności naszej marki i ochronie naszych kultowych produktów” – powiedział Jochen Zeitz, prezes i dyrektor generalny Harleya-Davidsona.

%d bloggers like this: