Gałęzie, kawałki pordzewiałych blach i dawca w postaci starej Vespy. Tak się robi trajki w Indonezji

Vespa to być może najsłynniejszy, najpopularniejszy i najpiękniejszy dwukołowiec na świecie. Dla wielu to symbol funkcjonalnej elegancji, ale dla chłopaków z Rebel Riders to tylko modułowy, dwukołowy pojazd, z którego można zrobić coś naprawdę oszałamiającego… Przynajmniej ich zdaniem.

Fot. YouTube / Great Big Story

Najnowszy film z serii Human Condition z The Big Story opowiada krótką, ale fascynującą historię wynalazków na bazie Vespy. Ekipa Rebel Riders z Indonezji, czyli kraju, w którym żyją tysiące domorosłych “customerów”, wyróżnia się budując trajki, a właściwie wielotrajki. Zresztą sami zobaczcie.


Źródło: YouTube / Great Big Story

Rebelianci to grupa samouków i budowniczych. Ale nawet w swoim kraju są ewenementem, bo zupełnie nie przejmują się zasadami inżynierii i mechaniki. Wykorzystując blachy, złom, a nawet gałęzie drzew, tworzą silnikowe pojazdy, które mogą przypominać nocny koszmar, chociaż dla swoich twórców są najpiękniejsze pod Słońcem.

Niektóre pojazdy zachowują formę dwóch kółek, inne posiadają do dziesięciu opon – tylko na tylnej osi. Dodajmy, że w tej drugiej opcji żadna guma nie jest identyczna, natomiast często bywa, że różnią się rozmiarami. W Polsce te wynalazki nie mogłyby nawet pojawić się na drodze, bo ich właściciele natychmiast zostaliby zatrzymani przez policję. W Indonezji możesz jeździć, czym chcesz i jak chcesz.

W przeciwieństwie do innych grup tego typu, Rebelianci nie mają faktycznego poczucia własności swoich pojazdów, co oznacza, że trajka każdego członka jest motocyklem każdego innego członka grupy. Kiedy jakaś maszyna zepsuje się na drodze, zostanie odholowana przez przyjaciół z Rebel Riders i naprawiona przez nich jak własna.

Czy te pojazdy są bezpieczne? Obejrzyjcie film i przekonajcie się sami. U nas naprawdę to by nie przeszło.

%d bloggers like this: