My mieliśmy swojego Komara, inni mieli Hondę MB50. Jeden egzemplarz jest do kupienia!

Honda MB50 produkowana była od 1979 roku do późnych lat 80. W Stanach Zjednoczonych ten zorientowany na miasto jednoślad znany był pod nazwą MB5, ale import i sprzedaż motoroweru przerwano zaledwie po roku (w 1981). W Wielkiej Brytanii kariera niewielkiej Hondy trwała dłużej, sprzedaż trwała do 1988 roku.

Fot. Honda MB50 / Mecum

Dziś o dobrze zachowany egzemplarz nie jest łatwo, ale czasami trafiają się rodzynki. Jeden właśnie pojawił się w słynnym domu aukcyjnym Mecum. Jest to wersja oferowana nabywcom w USA.

Fot. Honda MB50 / Mecum

Przypomnijmy jeszcze, że Honda MB5 wyposażona została w dwusuwowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 49 cm3 połączony z pięciobiegową skrzynią biegów. Niewielka Honda miała również prędkościomierz i obrotomierz, przedni hamulec tarczowy oraz koła Comstar.

Fot. Honda MB50 / Mecum

Długie siodło miało w teorii umożliwić przewożenie pasażera, ale MB5 nie radził sobie dobrze w tej kwestii. Motorower był bardzo lekki, stylizowany na pojazd sportowy i prezentował się wcale nowocześnie. Do tego wyposażony został w zapłon CDI, co było nieco nietypowe w 1982 roku.

Fot. Honda MB50 / Mecum

Egzemplarz wystawiony na aukcji Mecum jest częścią kolekcji Al Phillips Collection. Więcej informacji znajdziecie pod adresem: https://www.mecum.com/lots/SC0520-415329/1982-honda-mb5/

Fot. Honda MB50 / Mecum
%d bloggers like this: