Indian przygotowuje konkurenta dla Harleya-Davidsona LiveWire?!

Według dobrze poinformowanych źródeł najpoważniejszy konkurent Harleya-Davidsona pracuje nad elektryczną wersją swojej dobrze przyjętej linii modeli Flat Track Racer.

Taka maszyna prawdopodobnie uderzyłaby w LiveWire, stawiając dwóch historycznych amerykańskich producentów motocykli przeciwko sobie w nowym, trudnym segmencie. Według Motorcycle.com, znak towarowy został już złożony w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych USA, Urzędzie Własności Intelektualnej Unii Europejskiej oraz IP Australia, co wskazuje, że EFTR będzie ofertą globalną.

Fot. Indian

Byłby to pierwszy motocykl elektryczny marki Indian, ale właściciel marki, czyli koncern Polaris, ma już pewne doświadczenie w tej materii za sprawą Victory Empulse TT, który powstał po tym jak Polaris kupił aktywa marki Brammo w 2015 roku (wraz z elektrycznym modelem Brammo Empulse R).

Empulse był wyjątkowy w segmencie motocykli elektrycznych dzięki zastosowaniu sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów zamiast jednobiegowego napędu bezpośredniego do zasilania tylnego koła. To może być wielka zaleta e-motocykla ze stajni Indiana, dlatego z niecierpliwością czekamy na więcej informacji na temat EFTR. Czy Indianin zachowa przyjazne dla entuzjastów sprzęgło i dźwignię zmiany biegów?

Victory Empulse TT. Foto: Victory

Możemy być pewni, że akumulator modelu EFTR będzie charakteryzował się większą pojemnością niż stary model Empulse o mocy 10,4 kilowatogodzin i silniku elektrycznym o mocy 54 KM i 83 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania, Harley-Davidson LiveWire może pochwalić się akumulatorem 15,5 kWh wykorzystanym do zasilania silnika o mocy 105 koni mechanicznych i 116 Nm.

Zasięg LiveWire w cyklu mieszanym wynosi 155 kilometrów. Zero SR/F, kolejny amerykański motocykl elektryczny o dużej mocy, zapewnia 200 km na pakiecie akumulatorów 14,4 kWh i silniku o mocy 110 koni mechanicznych oraz 189 Nm. Indian na pewno nie będzie chciał być gorszy od obu powyższych, amerykańskich producentów, a to oznacza bardzo mocną wariant e-motocykla. Kiedy go zobaczymy? Na pewno jeszcze nie w tym roku.

fot. Zero SFR
%d bloggers like this: