Bobber 1200 Moon na bazie Triumpha Bonneville wygląda jak z Księżyca?

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych projektów motocykli w historii: model Bonneville – wziął swoją nazwę od niecki słonego, wyschniętego jeziora w Utah, mimo że mamy do czynienia z brytyjskim producentem. W 2016 roku ten rzędowy dwucylindrowiec spełnił wymogi specyfikacji bobbera dostał 1200 centymetrów sześciennych pojemności oraz ścięte rury wydechowe.

Fot. BAAK Motocyclettes

Urok retro tego modelu jest więcej niż oczywisty, ale francuski sklep i warsztat motocyklowy BAAK Motocyclettes nie chciał ograniczyć się do podziwiania fabrycznej wersji motocykla.

Fot. BAAK Motocyclettes

„Dzięki temu projektowi przekroczyliśmy nasze granice i wyszliśmy z naszej strefy komfortu” – powiedział szef ekipy z Lyonu. Swój projekt nazwał Bobber 1200 Moon. Od samego początku BAAK chciał cofnąć się w czasie i zaproponować oszczędną, minimalistyczną konstrukcję, pozbawioną zbędnych elementów dekoracyjnych.

Fot. BAAK Motocyclettes

Wziąwszy swoją nazwę od kół Moon, motocykl posiada również widelec Springer, który BAAK musiał dostosować do projektu. „W tej fazie zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy również nowe górne i dolne półki, przeprojektowaliśmy układ kierowniczy, a także przednią oś i wspornik.”

Fot. BAAK Motocyclettes

Oryginalny system hamulcowy został dostosowany do kół Moon, a miniaturowy prędkościomierz jest urządzeniem typu plug-and-play z linii Triumph Heritage francuskiego sklepu. Pomimo swoich rozmiarów, prędkościomierz dostarcza wszystkich niezbędnych informacji – oprócz prędkości również trybów jazdy i kontroli trakcji.

Fot. BAAK Motocyclettes

Oszczędność kokpitu uzupełniają kierownica i obrabiane maszynowo elementy sterujące z aluminium. Obudowa przepustnicy została przeniesiona pod zbiornik paliwa, a w celu uzyskania czystszego wyglądu została przeprojektowana, aby przewody znalazły się wewnątrz kierownicy.

Fot. BAAK Motocyclettes

Obrazu dopełniają kierunkowskazy LED, niestandardowy tylny błotnik, skórzane siedzenie, uchwyty Bitlwell Renegade, reflektor Bates (który integruje speedo) i dźwignie Kustom Tech są również godne uwagi.

Fot. BAAK Motocyclettes

Jeśli chodzi o to, kto finalnie został szczęśliwym właścicielem niestandardowej maszyny, to jest to niejaki Laurent, który powiedział BAAK, że „efekt końcowy jest wierny jego wyobrażeniom na temat tego, co chciał, aby jeździec czuł patrząc i jeżdżąc tą maszyną”. Jeśli w siodle można poczuć się tak samo dobrze, jak patrząc na motocykl, to wierzymy na słowo.

%d bloggers like this: