Francuzi zabrali się za BMW R18. Zobaczcie, jak sobie poradzili

Wprowadzając na rynek w kwietniu tego roku model R18, bawarski koncern wszedł do segmentu krążowników, który jest terytorium Harleya-Davidsona. Jest to pierwszy cruiser niemieckiej marki i oczywiście pozostawił otwarte drzwi do modyfikacji. Nie musieliśmy specjalnie długo czekać, aby ktoś skorzystał z tej okazji. Tank Machine to francuski warsztat, który wydał dwie zmodyfikowane wersje R18.

Fot. Tank Machine

BMW R18 wyposażono w największy wyprodukowany dotychczas silnik typu bokser, jaki powstał w BMW. Jednostka o pojemności 1800 cm3, 91 KM mocy i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w zakresie od 2000 do 4000 obr./min) robi piorunujące wrażenie.

Fot. Tank Machine

Silnik mocno nawiązuje do modeli budowanych w połowie lat 50. ubiegłego wieku. Jedną z ważnych instalacji jest sprzęgło antyhoppingowe wspomagające trakcję tylnego koła podczas jazdy w dół. Najprościej ujmując, R18 to maszyna niosąca ducha maszyn sprzed dekad, ale z nowoczesnymi rozwiązaniami, co czyni ją doskonałą bazą do wszelkich przeróbek i modyfikacji.

Fot. Tank Machine

Ekipa Tank Machine przygotowała dwa modele BMW R18. Wersja o ciemnej kolorystyce to wyrafinowany bobber z niestandardowym układem wydechowym, równie wyjątkowym siodłem i błotnikami, zmodernizowanym układem hamulcowym oraz zawieszeniem Ohlins, by wymienić tylko kilka najważniejszych zmian Nie ma żadnych informacji o przeróbkach silnika, ale właściwie po co zmieniać coś, co jest już dobre?

Fot. Tank Machine

Przechodząc do bardziej wytrzymałego BMW R18, w tym przypadku motocykl został zmodyfikowany, aby poradzić sobie z nieco trudniejszym terenem. Poprawiono przednie zawieszenie, jak również układ hamulcowy, który ma teraz tylko jeden przedni hamulec tarczowy większy od standardowego. Co więcej, błotniki i siedzisko zostały dostosowane do potrzeb klienta, a Tank Machine zastosował biało-niebieską kolorystykę, aby motocykl się wyróżniał.

Oba pojazdy wyglądają niesamowicie. Tank Machine na razie nie informuje o cenie swoich customów.

%d bloggers like this: