BMW M 100 RR będzie najostrzejszym supersportem Niemców? Zobaczcie wizję jednego z designerów

Wciąż nie wiadomo, co BMW zamierza zrobić z BMW M 100 RR, czyli najbardziej usportowioną i najostrzejszą maszyną bawarskiego giganta, jaką będzie można jeździć po publicznych drogach. Rysunki patentowe spoczywają w niemieckim urzędzie już od roku i właściwie niewiele więcej się dzieje.

Fot. BMW M 100 RR / Nirjar Mardal

Przynajmniej do teraz, bo w Internecie pojawiło się właśnie studium na temat M 1000 RR, za które odpowiada Nirjar Mardal. Hinduski designer wziął przyjemne, ale bezpieczne linie BMW S 1000 RR, a następnie podkręcił je tworząc motocykl o wiele bardziej kanciasty i z licznymi ulepszeniami.

Fot. BMW M 100 RR / Nirjar Mardal

Najbardziej godne uwagi jest turbodoładowanie, chociaż wygląda na to, że projekt ma błąd, ponieważ turbo zostało umieszczone przy końcu układu wydechowego, a nie po stronie wlotowej silnika. Ale nie będziemy się przecież czepiać, tym bardziej, że mamy do oglądania ciekawsze rzeczy, na przykład fioletową końcówkę wydechu umiejscowioną niepokojąco blisko tylnej opony.

Fot. BMW M 100 RR / Nirjar Mardal

Uwagę zwraca również bardzo ostry i kanciasty ogon, może nawet za ostry w odniesieniu do środkowej i przedniej sekcji, która wydaje się przez to zbyt ciężka, nie uważacie?
Koncepcja Mardala z pewnością pobudzi kreatywność niemieckich projektantów, choć być może ustawia poprzeczkę zbyt wysoko. Zobaczymy.

Fot. BMW M 100 RR / Nirjar Mardal

Zgodnie z oczekiwaniami wielbicieli marki i branżowych guru BMW M 1000 RR może wytwarzać od 12 do 16 KM więcej niż obecny S 1000 RR, osiągając moc prawie 220 KM. Kiedy zobaczymy coś więcej niż wizje artystów? BMW na razie milczy.

%d bloggers like this: