Straż Graniczna zakupiła 40 motocykli Hondy. Który model wybrali strażnicy?

Straż Graniczna poinformowała, że firma SOKÓŁ Lubelskie Centrum Motocyklowe złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na dostawy motocykli dla formacji. To oznacza, że SG dostanie niebawem nowe motocykle.

Fot. Honda CRF250 RALLY

Straż Graniczna zamierza kupić 40 sztuk nowych motocykli z możliwością pozyskania kolejnych 10 w ramach opcji. Chodzi o maszyny fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2019 r. Do wyboru formacja miała sprzęt od Hondy lub Kawasaki. Jak już wiemy, do funkcjonariuszy formacji trafią, po podpisaniu umowy, motocykle Hondy. Chodzi dokładnie o Hondę CRF250 RALLY.

Firma SOKÓŁ Lubelskie Centrum Motocyklowe z Jastkowa przygotowała ofertę w kwocie 1,280 mln złotych brutto za 40 sztuk lub 1,6 mln złotych, jeśli Straż Graniczna skorzystałaby z prawa opcji, na zakup dodatkowych 10 sztuk.

Fot. Honda CRF250 RALLY

Druga złożona w postępowaniu oferta obejmowała dostawy motocykli Kawasaki KLX230 za 1,195 mln złotych brutto w przypadku zakupu 40 sztuk lub 1,494 mln złotych brutto w przypadku skorzystania z prawa opcji. Propozycja ta była, jak widać, tańsza, ale otrzymała w postępowaniu parę punktów mniej niż konkurent.

Przypomnijmy jeszcze, że Straż Graniczna poinformowała, iż do wydania ma w tym przetargu 1,076 mln złotych brutto. Jak widać, SG pozyskała z jakiegoś źródła dodatkowe środki.

Fot. Honda CRF250 RALLY

Zgodnie z wymaganiami komendy, motocykle mają być dwumiejscowe i pozwalające na poruszanie się w warunkach szosowo-terenowych (kategoria L3e). Straż Graniczna zastrzegła przy tym, że każdy motocykl ma być objęty min. dwuletnią gwarancją, bez limitów przejechanych kilometrów. Jednoślady napędzać ma czterosuwowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności 230-260 cm3, uzyskujący moc nie mniejszą niż 14kW (19KM).

Motocykle mają być wyposażane w elektryczny rozrusznik oraz co najmniej 5-biegową, manualną skrzyni biegów i tarczowe hamulce zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu. Mają mieć maksymalną masę własną 160 kg.

Fot. Honda CRF250 RALLY

Tylne koło powinno mieć średnicę minimum 18 cali, zaś przednie minimum 21 cali. W obu przypadkach, opony muszą posiadać bieżnik o rzeźbie dostosowanej do poruszania się po drogach utwardzonych i w terenie (40 proc. szosa, 60 proc. teren). Dodatkowe punkty w postępowaniu przetargowym przyznawane były również za oferowanie motocykli wyprodukowanych w 2020 r.

Motocykle służą oczywiście funkcjonariuszom już od wielu lat. Formacja ma ich obecnie 379. Podczas zakupów nie trzymano się jednej marki, stąd w Polsce można spotkać funkcjonariuszy jeżdżących na motorach takich koncernów jak właśnie Honda czy Kawasaki, ale też Rieju.

Fot. Honda CRF250 RALLY
%d bloggers like this: