Pamiętacie Lotusa C-01? Power cruiser od Kodewa doczekał się… naśladowców

W 2014 roku niemiecki zespół wyścigowy znany wówczas jako Kodewa, wprowadził na rynek koncepcyjną wersję Lotusa C-01. Futurystyczny dwukołowiec wyposażony został w austriacki silnik Rotax o mocy 200 KM (148 kW), którzy znają także właściciele motocykla KTM RC8R. Jednostka o pojemności 1301 cm3, oczywiście V2, została sprzężona z sześciobiegową skrzynią. Masa niemieckiego power cruisera jest niska i wynosi 181 kilogramów.

Fot. Bronco Racer

Docelowo powstało zaledwie 100 tych maszyn, z czego znakomita większość trafiła do kolekcjonerów i bogatych klientów z Dalekiego Wschodu. Obecnie pojawiają się wyłącznie z opcji „z drugiej ręki” w cenie od… 200 do 450 tysięcy dolarów.

Fot. Bronco Racer

Ale C-01 ma już naśladowców. Jeden z projektów powstał na egzotycznej, indonezyjskiej wyspie Bali, gdzie znajduje się customowy warsztaw o nazwie Smoked. Koncepcja Lutosa stała się inspiracja dla projektu o nazwie Bronco Racer.

Fot. Bronco Racer

Punktem wyjścia dla nowej maszyny była baza w postaci Kawasaki Ninja 650R z 2006 roku, a dokładnie odmiana ER-6n. Wokół ramy ekipa Smoked zaprojektowała nową karoserię i dodała kilka innych niestandardowych elementów, które sprawiają, że Bronco jest jedną z najbardziej udanych imitacji oryginalnego Lotusa z 2014 roku.

Fot. Bronco Racer

Modyfikacje obejmują takie elementy jak błotniki, panele, obudowę reflektora, a nawet zbiornik paliwa. Ninja został umieszczony na niestandardowych kołach, dostał nowe siodło, a kolor lakieru dobrano dokładnie pod wzór pierwszej wersji Lotusa. Sporo pracy kosztowało również przerobienie ramy pomocniczej, która została przycięta i przebudowana.

Fot. Bronco Racer

Silnik pozostawiono w oryginale, a to oznacza, że motocykl napędzany jest przez standardowy, chłodzony cieczą piec Kawasaki o pojemności 649 cm3 i mocy 70 KM. Nie znamy ceny Bronco Racer, ale na pewno będzie znacznie tańszy niż jego szlachetny prekursor.

Fot. Bronco Racer
%d bloggers like this: