W przyszłym roku w segmencie dużych cruiserów pojawi się… Honda Rebel!

Honda pracuje nad większą wersją swojego kultowego modelu Rebel. Nowy model może opierać się na platformie Africa Twin.

W obecnej gamie modeli Rebel występuję w pojemnościach 300 cm3 i 500 cm3. Nowa wersja będzie nazywać się prawdopodobnie Rebel 1100 i zostanie wyposażona w silnik pochodzący z Africa Twin o pojemności 1 082 cm3. Co więcej, jeśli Honda zdecyduje się na utrzymanie obecnej mocy silnika, może ona wynieść 100 KM w porównaniu do obecnych 45 KM w Rebel 500. Najprawdopodobniej silnik zostanie dostrojony, aby zaoferować większy moment obrotowy w niższym i średnim zakresie mocy.

Fot. Honda

Nie wiadomo czy japońska marka wyposaży model Rebel 1000 w system Honda Dual Clutch Transmission, czyli dwusprzęgłową przekładnię Hondy. Warto przypomnieć, że Dual Clutch Transmission to w praktyce automatyczna skrzynia biegów, ale jej działanie daje dużo więcej możliwości, niż w tradycyjnym systemie. Umożliwia bardzo szybką i płynną zmianę przełożeń bez przerywania procesu napędowego. Do tego przyśpieszenia są bardziej efektywne niż w przypadku standardowej skrzyni biegów.

Kierowca, dzięki przełącznikom na kierownicy, które zastąpiły dźwignię sprzęgła i zmiany biegów, może w każdym momencie wybrać jeden z trzech trybów pracy: Manualny, Automat Drive i Automat Sport. Podczas jazdy w trybach automatycznych, zawsze można zredukować, bądź wrzucić wyższy bieg, a adaptacyjny system sterujący zapamiętuje aktualny styl jazdy motocyklisty i optymalizuje dobór przełożeń.

Nowy model motocykla może również otrzymać ulepszony pakiet elektroniki zawierający tryby jazdy, ABS w zakrętach i kontrolę trakcji. Inne funkcję mogą obejmować ride by wire, bezkluczykowy zapłon i tempomat.

Oczywiście zamontowanie silnik o pojemności 1100 cm3 będzie wymagało nowej konstrukcji ramy i prawdopodobnie bardziej wyprostowanej pozycji w siodle. Trudno jeszcze przewidzieć, jaka będzie cena nowości w ofercie Hondy.

%d bloggers like this: