Vyrus Alyen – tym wirusem chciałbyś się zarazić!

Biorąc pod uwagę niezliczone nagłówki o koronawirusie, które atakują nas ostatnio ze wszystkich stron, zapewne nie chcecie słuchać o jeszcze jednym, ale dla Vyrus Alyen na pewno zrobicie wyjątek.

Fot. Vyrus Alyen

Vyrus Alyen to dzieło Włochów, którzy umieścili w ramie swojego jednośladu widlasty silnik Superquadro od Ducati. Jednostka o pojemności 1285 cm3 generuje 202 KM. Jednym z najciekawszych aspektów maszyny jest oryginalny, centralny układ kierowniczy.

Fot. Vyrus Alyen

Radykalny, włoski supermotocykl jest bezpośrednim konkurentem Bimoty Tesi H2 (z identycznym układem kierowniczym), ale jego stylistyka wydaje się bardziej radykalna. Wydech przeszedł ewolucję od czasu modelu Vyrus 982 M2, zmieniły się również reflektory, pojawiły kompozytowe osłony z wbudowanymi kierunkowskazami.

Fot. Vyrus Alyen

Nadwozie jest w całości wykonane z włókna węglowego, podobnie jak obręcze kół, z pozornie topornymi „szprychami” (model Bullet od Rotobox). Rama motocykla została wykonana z magnezu, w oryginalnej konfiguracji „double-omega”. Siła hamowania pochodzi z serii Brembo GP4, zawieszenie pochodzi od Ohlins.

Fot. Vyrus Alyen

I jeszcze specyfikacja techniczna:

Engine Type: Ducati four-stroke two-cylinders L-shaped 90° desmodromic drive
Bore: 116 mm
Stroke: 70.8 mm
Displacement: 1285 cc
Compression Ratio: 11,3 : 1
Lubrication System: Forced by gear pump
Cooling System: Water-cooled
Power: 205 cv @ 10.500 rpm
Gearbox: 6 speed
Clutch: Wet clutch
Fuel Injection: Electronic Injection
Front Suspension: Push Rod Twin Pivot Vyrus
Rear Suspension: Push Rod Twin Pivot Vyrus
Frame: Vyrus Magnesium double omega design combined with a self supporting composite body
Steering System: Vyrus Hydraulic Wired Steering System
Caster angle: 17° to 25°
Trail: 84 mm to 112 mm
Front Tire: 120/70 ZR 17
Rear Tire: 200/60 ZR17
Fuel Tank capacity: 11 lt
Wheelbase: 1575 mm

Fot. Vyrus Alyen
Fot. Vyrus Alyen
Fot. Vyrus Alyen
%d bloggers like this: