Volskwagen wydaje fortunę pomimo zatrzymania produkcji. Inne marki mają ten sam problem

Kłopoty Volkswagena to tak naprawdę problemy większości producentów z branży motoryzacyjnej, również segmentu motocyklowego. Według nowego raportu Automotive News Europe, niemiecka firma wydaje każdego tygodnia około 2,2 miliarda dolarów! Są to koszty stałe, których po prostu nie można w żaden sposób uniknąć. Aby ratować się przed zapaścią, Volkswagen zamierza uruchomić produkcję, choćby częściowo.

Produkcja już w tej chwili jest uruchamiana na powrót w Chinach, które obwieściły światu, że epidemia w Państwie Środka została opanowana (VW produkuje w Chinach 13 modeli samochodów osobowych i sześć odmian SUV-ów oraz crossoverów).

Fot. Pixabay

W przypadku europejskich oddziałów firmy sytuacja jest trudniejsza. Volkswagen zamierza poprosić pracowników o powrót na stanowiska, ale chce zapewnić zatrudnionym maksymalny poziom bezpieczeństwa, co oznacza między innymi zachowanie bezpiecznych odstępów, ciągłą dezynfekcję, odkażenia wspólnych części pomieszczeń i i inne środki zapobiegawcze.

Kolejnym pomysłem Volkswagena jest zaciągnięcie nowych kredytów bankowych oraz emisja pokaźnej transzy papierów wartościowych. Nie wiadomo obecnie, czy te środki zaradcze wystarczą. Volkswagen oczywiście przetrwa, ale jeśli sytuacja firmy nie poprawi się w niedługim czasie, konieczne będą masowe zwolnienia pracowników.

Niemiecka marka posiada 48 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Volskwagen działa w 154 państwach za pośrednictwem 175 spółek. Roczna sprzedaż samochodów przekracza 10 milionów sztuk (w 2017 roku 10,74 mln).

Łącznie dla koncernu z Wolfsburga pracuje 550 000 osób. Około 250 000 spośród nich zatrudnionych jest w Niemczech, 150 000 w innych europejskich krajach, a kolejne 150 000 poza starym kontynentem.

%d bloggers like this: