Pamiętacie BMW R7 z 1934 roku w wersji NMoto Design? Ten motocykl wciąż jest przepiękny

Nie ma to jak klasyczne BMW, a już BMW R7 to prawdziwy majstersztyk motocyklowej sztuki, na dodatek wymyślony i zrealizowany przez niemieckiego konstruktora Alfreda Boninga w 1934 roku.

Nostalgia / fot. NMoto

To zaledwie prototyp, który miał być pewną wizją przyszłości, ale przy tym rzeczywiście wyprzedzał swoją epokę o całe dekady. Jedną z innowacji był teleskopowy widelec i opływowe kształty – zupełna nowość w pierwszej połowie lat 30. ubiegłego wieku.

Nostalgia / fot. NMoto

Powstał tylko jeden egzemplarz BMW R7, który z powodu zawirowań politycznych w okresie dojścia Hitlera do władzy w Niemczech, nie miał szczęścia stać się motocyklem produkcyjnym. Zapakowany do skrzyni, przeleżał w niej wiele lat i został odkryty na nowo dopiero w 2005 roku.

 Jedyny egzemplarz istnieje do dziś i znajduje się w muzeum BMW. Maszyna bardzo rzadko jest prezentowana publicznie. Podczas jednego z pokazów w 2012 roku, niezwykłe kształty pojazdu zachwyciły właściciela studia customowego z Florydy. W swoim warsztacie rozpoczął budowę własnej wersji o nazwie Nostalgia.

Nostalgia / fot. NMoto

NMoto Design dowodzi Alex Niznik, który przedstawił finalny efekt swojej pracy podczas Distinguished Gentleman’s Ride 2018 – międzynarodowej akcji dla wielbicieli klasyki i nieprzemijającej elegancji. Motocykl bazuje na modelu R NineT, ale na jego pokładzie znalazło się aż 74 ręcznie wykonanych części, co umożliwiło przekształcenie standardowego motocykla BMW w replikę Art Deco R7.

Nostalgia / fot. NMoto

Nie jest to kopia, ale interpretacja słynnego motocykla. Wiele części została wykonanych z lekkiego aluminium, co sprawiło, że motocykl jest lżejszy niż wyjściowy egzemplarz R nineT. Lista użytych części zawiera również sporo aftermarketowych elementów, m.in. od Motogadget.

Nostalgia / fot. NMoto

NMoto zaoferowało Nostalgię do kupienia w limitowanej edycji egzemplarzy. Motocykl pojawił się w cenie 49 500 dol. Wydawałoby się, że niemal 200 tys. złotych za R NineT to zdecydowanie za dużo, ale współczesna wersja maszyny Boninga została wyprzedana niemal natychmiast. Wśród sławnych i znanych, którzy zakupili Nostalgię do własnej kolekcji, znalazł się m.in. piosenkarz Billy Joel i historyk marki BMW Peter Nettesheim.


Żródło: YouTube / NMoto Studio

%d bloggers like this: