Motocykle Jawy zostały dostosowane do nowej normy emisji spalin

Jawa zaktualizowała swoje modele, aby spełniały normę emisji spalin BSVI. Konieczne było wprowadzenie kilku zmian konstrukcyjnych silnika o pojemności 350 cm3 – między innymi modyfikacja i przeprojektowanie popychaczy oryginalnego pieca. Przypomnijmy jeszcze, że z powodu problemów z dostosowaniem swoich silników o pojemności 500 cm3, z motocykli o tej pojemności zrezygnował ostatnio Royal Enfield.

Fot. Jawa Classic / Jawa Motorcycles

Jawa musiała się spieszyć, ponieważ ostateczny termin na dostosowanie do bardziej rygorystycznych norm emisji przypada na kwiecień bieżącego roku. Motocykle po zmianach odnotowały podrożały co prawda o kilkaset dolarów, ale podwyżka nie jest dramatycznie wysoka.

Fot. Jawa Classic / Jawa Motorcycles

Standardowa Jawa dostępna jest w kolorze czarnym, szarym lub bordowym (Black, Gray, Maroon). Z kolei Jawę Forty Two można nabyć w wersji turkusowej, czerwonej, zielonej, niebieskiej, limonkowej lub błyszczącej niebieskiej (Haley’s Teal, Comet Red, Galactic Green, Nebular Blue, Lumos Lime, Starlight Blue). W zależności od wybranej opcji, motocykl może być wyposażony w dwukonałowy układ ABS. Jawa Classic dostępna jest wyłącznie z jednokanałowym ABS.

Fot. Jawa Classic / Jawa Motorcycles

Oba warianty wyposażone są w jednocylindrowy silnik o pojemności 293 cm3 chłodzony cieczą. Jednostka generuje 27 KM mocy i 29 Nm momentu obrotowego. Warto dodać, że Jawa ma ostatnio pewne problemy z fałszywymi stronami internetowymi, których twórcy podszywają się pod dawną czeską markę. Oczywiście wszystko po to, żeby wyłudzić od klientów Jawy zaliczkę lub pełną wpłatę za motocykl, która później przepada wraz z fałszywą stroną WWW.

Fot. Jawa Classic / Jawa Motorcycles

Na razie nie mamy sygnałów, kiedy Jawa mogłaby trafić na europejski rynek.

%d bloggers like this: