Harley-Davidson idzie w prąd i rezerwuje dwa nowe symbole!

Gigant z Milwaukee mocno skupia się na swoim nowopowstałym segmencie jednośladów elektrycznych, którym przewodzi LiveWire. Spodziewamy się kolejnych nowości H-D w kategorii pojazdów zasilanych prądem, ale to oznacza, że Harley będzie musiał odpowiednio reklamować siebie i swoje nowe motocykle. Zapewne z tego powodu amerykańska firma złożyła ostatnio wnioski patentowe na dwa nowe logotypy motocykli elektrycznych.

Pierwszy znak to okrągłe logo z piorunem pośrodku. Prezentuje się całkiem przyjemnie, chociaż bardziej kojarzy się z symbolem na klatce piersiowej kolejnego superbohatera niż znakiem rozpoznawczym Harleya-Davidsona. Ale może właśnie o to chodzi?

Fot. Harley-Davidson

Drugie logo powstało na bazie tarczy ze stylizowanym, umieszczonymi jedną nad drugą liderami „H” oraz „D”, przez które przechodzi piorun. Według dziennikarzy z Motorcycle.com, Harley użyje jednego z powyższych znaków na elektrycznych rowerach swojej produkcji, natomiast drugi będzie przeznaczony dla motocykli.

Kiedy nowe znaki pojawia się na maszynach Harleya-Davidsona? Tego nie wiadomo, ale możemy być pewni, że raczej szybciej niż później. Harley nie może już czekać na zmianę koniunktury, polepszenie sytuacji sprzedażowej, czy inne cuda. Konkurencja nie próżnuje i konieczne są zdecydowane działania, w tym ofensywa na rynku pojazdów elektrycznych.

Przypomnijmy jeszcze tylko, że niedawno ze stanowiskiem pożegnał się wieloletni szef H-D Matt Levatich. Co prawda, według oficjalnego stanowiska firmy był to jego osobisty wybór, ale prawdopodobnie na decyzję o odejściu prezesa amerykańskiego giganta zaważyły przede wszystkim malejąca od kilku lat sprzedaż (szczególnie na rodzimym rynku) i za mało agresywna polityka ekspansji marki.

%d bloggers like this: