Elektryczny Newron EV-1 rozpędza się do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy!

Na pokładzie umieszczono silnik PMAC o mocy 100 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Wartości mocy są więc wystarczające, aby motocykl przyspieszył do 100 km/h w ciągu trzech sekund i osiągnął maksymalną prędkość 220 km/h.

Fot. Newron EV-1

EV-1 wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy zapewniający zasięg około 300 km w trybie miejskim i 220 na autostradzie. Ponadto akumulator jest strukturalną częścią podwozia.

Ładowanie baterii do 80 procent pojemności zajmuje do 40 minut przy użyciu opcji szybkiego ładowania DC. Standardowa ładowarka 3kW wydłuży ten czas do pięciu godzin. Newron oferuje również opcję pośrednią, która pomaga naładować ogniwa do 80 procent w ciągu 2,5 godzin.

Fot. Newron EV-1

Motocykl zbudowany jest na podwoziu egzoszkieletowym, które łączy przód z tyłem poprzez akumulator strukturalny. Do konfiguracji zawieszenia przydaje się niekonwencjonalny, przedni widelec i tradycyjny monoshock z tyłu.

Fot. Newron EV-1

System hamowania to jednostka Beringera zawierająca monoblokowe zaciski wykonane z lotniczego stopu aluminium. Tarcze hamulcowe to dwa krążki 320 mm z przodu na czterotłoczkowych zaciskach promieniowych, natomiast z tyłu Newron ma jedną tarczę 265 mm. Oczywiście w standardzie jest ABS i wielopoziomowe hamowanie regeneracyjne.

Fot. Newron EV-1

Koła to model wykonany z włókna węglowego, dzięki czemu EV-1 jest zwrotniejszy w zakrętach i utrzymuje masę 220 kilogramów. Poza tym na pokładzie jest sporo elektroniki, w tym łączność GPS, Bluetooth, WiFi. System współpracuje z aplikacją opracowaną na potrzeby Newrona.

Fot. Newron EV-1

Maszyna jest produkowana we Francji, powstanie tylko 12 sztuk EV-1, każda w cenie 60 000 euro. W przypadku chęci zakupu Newrona, konieczna jest również zaliczka w kwocie 2 000 euro. Przedsprzedaż już ruszyła, dostawy do klientów planowane są w 2021 roku.

%d bloggers like this: