Bimota Tesi H2 trafi do sprzedaży jeszcze w 2020 roku. Cena zwala z nóg

Kiedy pojawiły się wieści, ze Kawasaki kupuje udziały w Bimocie – włoskiej marce znanej z przemyślanych konstrukcji podwozia i niekoniecznie udanego nadwozia, byliśmy bardzo ciekawi, co z tego wyniknie.

Fot. Bimota Tesi H2

W trzecim kwartale ubiegłego roku dostaliśmy koncepcję Bimota Tesi H2, a teraz dowiedzieliśmy się, że maszyna trafi do sprzedaży już w bieżącym roku. Litrowy silnik Kawasaki H2 z kompresorem, o mocy 228 KM, został zaadoptowany do sportowego modelu Tesi od Bimoty.

Fot. Bimota Tesi H2

Przypomnijmy, że włoski producent z Rimini był pierwszym, który zaproponował dla motocykla sportowego alternatywne rozwiązanie w stosunku do konwencjonalnego widelca teleskopowego z przodu.

Fot. Bimota Tesi H2

Również w Tesi H2 przednie i tylne zespoły resorująco-tłumiące oddziałują za pośrednictwem dźwigni na wahacze sporządzone ze stopów lekkich. Układ kierownicy sterowany jest hydraulicznie. To rozwiązanie zapewnia niespotykaną stabilność, ale nie należy do tanich.

Fot. Bimota Tesi H2

Podwozie, elektronika, komponenty – wszystko będzie najwyższej klasy, co odbije się finalnie na cenie ale powiedzmy sobie szczerze, to nie ma być motocykl dla przeciętnego zjadacza chleba. Owiewki w karbonu i lekkie stopy pozwolą uzyskać świetną, niedużą masę 214 kilogramów.

Fot. Bimota Tesi H2

Bimota przedstawiła fotki motocykla, który wydaje się być wersją finalna. Cena? Według magazynu Frive Mag, za Bimotę Tesi H2 będzie trzeba zapłacić 62 tys. euro (ponad 260 tys. złotych). Dużo tych motocykli na ulicach raczej nie zobaczymy…

Fot. Bimota Tesi H2
%d bloggers like this: