Superlegger V4 bez tajemnic. O takim sportowcu marzyłeś?

Zgodnie z zapowiedzią poznaliśmy wreszcie wszystkie szczegóły na temat „Project 1708” czyli po prostu włoskiego supersportowca Superlegger V4. O ważącym zaledwie 152 kilogramów jednośladzie włoskiego mistrza stylu pisaliśmy tuż przed premierą w zeszły czwartek. Teraz przyszedł cza na niewielkie podsumowanie.

Fot. Superlegger V4

Fantastyczna moc 234 KM została oficjalnie potwierdzona, podobnie jak masa motocykla wynosząca zaledwie 158.75 kilogramów! Ten rewelacyjny wynik osiągnięto poprzez zastosowanie konstrukcji nośnej z karbonu. Z włókna węglowego wykonano również osłony, ramę pomocniczą, wahacz i koła. Duża część nadwozia, w tym słynne skrzydełka, pochodzą z technologii wyścigowej MotoGP i mogą dostarczy siłę docisku 50 kilogramów przy prędkości 270 km/h.

Fot. Superlegger V4

Warto przypomnieć, że już Panigale V4 był bardzo lekkim motocyklem, a Superleggera V4 jest jeszcze o blisko szesnaście kilogramów lżejsza, a przecież ma więcej mocy (o 9 KM). Zawieszenie to również lekki wariant Ohlins, za moc hamowania odpowiada układ Brembo z zaciskami Stylema R skonstruowany specjalnie dla tego motocykla.

Fot. Superlegger V4

Trzy domyślne tryby jazdy i pięć definiowanych przez użytkownika jest zaprogramowanych w elektronicznym mózgu motocykla, który zapewnia również kontrolę trakcji i quickshifter.

Fot. Superlegger V4

Ducati planuje zbudować zaledwie 500 egzemplarzy Superleggera V4, montując po pięć sztuk dzienni i dostarczając pierwsze motocykle już w czerwcu. Nie wiadomo jeszcze ile będzie trzeba zapłacić za ultralekką maszynę Ducati, ale na pewno nie mniej niż 20 tysięcy dolarów, a zapewne znacznie więcej.

Fot. Superlegger V4
%d bloggers like this: