Royal Enfield żegna się z pojemnością 500 cm3 specjalnym modelem Classic 500 Tribute Black

Royal Enfield niedawno potwierdził, że rezygnuje z oferty modeli o pojemności 500 cm3. Po 31 marca 2020 roku Thunderbird i Bullett zostaną wycofane z produkcji. Na otarcie łez pojawił się pożegnalny model Classic 500.

Fot. Royal Enfield Classic 500 Tribute Black

Jakie są powody niespodziewanej decyzji RE? Chociaż motocykle wyglądają dobrze, sprzedaż nie była na tyle satysfakcjonująca, aby uzasadniła inwestycję w aktualizację półlitrowego silnika do normy BS6 (norma indyjska). Czy to koniec ery Royal Enfield?

Classic 500 Tribute Black jest specjalną, zaciemnioną wersją Classic. Zbiornik i błotniki są pokryte błyszczącą czernią (ze złotymi akcentami), a układ napędowy i wydechowy wyszykowano w czarnym macie. Pożegnalna wersja otrzymała również skórzane siodło oraz pamiątkową tabliczkę z informacją z zakończeniu produkcji w segmencie 500 cm3.

Fot. Royal Enfield Classic 500 Tribute Black

Royal Enfield nie będzie już zatem wytwarzać motocykli z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 499 cm3. Sprawdzona ale dość starawa konstrukcja generowała 27 koni mechanicznych i 40 Nm momentu obrotowego.

Każdy egzemplarz Classic Tribute Black zostanie wykonany wyłącznie na zamówienie w fabryce Royal Enfield w Tiruvottiyur, czyli dzielnicy w północnym Chennai. Internetowa wyprzedaż zaplanowana jest właśnie dziś 10 lutego 2020 roku. Niestety wygląda na to, że sprzedaż ograniczono do rynku lokalnego, ponieważ podczas rejestracji można wprowadzić tylko adresy indyjskie. Cena motocykla to w przeliczeniu na złotówki to ok. 14 000 zł.

Fot. Royal Enfield Classic 500 Tribute Black
%d bloggers like this: