Nowa technologia opon zawita również do świata motocykli?

Nowa technologia Bridgestone przeznaczona jest do rowerów i samochodów, chociaż może współpracować również z niektórymi motocyklami.

Nowe opony mogą udźwignąć do 2267 kilogramów i są wykonane z tworzywa pochodzącego z recyklingu, przekształcone w strukturę przypominającą nieco plecionkę. Wynalazek Bridgestone przeszedł już wymagane testy. Opony są oczywiście całkowicie odporne na przebicie, nie mają konstrukcji zamkniętej, nie wymagają zatem pompowania i nie tracą ciśnienia powietrza.

Fot. Brigestone

Bridgestone twierdzi również, że około 90 procent strat energii na skutek oporu toczenia wynika z powtarzającego się procesu zmiany kształtu opon. Upraszczając budowę na wariant bez zamkniętego bąbla powietrza, wspomniane straty zostają zminimalizowane. W rezultacie nowe opony mają taki sam poziom niskich oporów jak pneumatyczny, energooszczędny wariant Bridgestone Ecopia, co finalnie przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2.

Chociaż Bridgestone na razie nie potwierdza, że „otwarte” opony można używać w motocyklach, wiadomo już, że są idealne do zastosowań na rowerze, co sugeruje, że nową technologię można łatwo dostosować do użytku w skuterach o małej pojemności i motorowerach, a nawet lekkich motocyklach.

Fot. Brigestone

Na razie nie będzie możliwości zainstalowania tego typu opon w dużych motocyklach o mocy 200 KM, ale rynek lekkich, dwukołowych jednośladów jest w zasięgu tej technologii. Myślicie, że bezpowietrzne koła za kilka lat staną się standardem?

%d bloggers like this: