Nowy silnik Screamin Eagle Milwaukee-Eight 131. Jest ogień?

Harley-Davidson zaprezentował silnik, który w zestawieniu z wydechami Screamin Eagle Eagle Cannon, będzie generować 121 KM. Firma z Milwaukee pomyślała o klientach, którzy aktualizowali moc (za pomocą dostępnych części tuningowych) do poziomu STAGE IV. Teraz otrzymają nowy silnik, w którym nie ma potrzeby przeróbek.

Nowa jednostka napędowa HD dysponować będzie pojemnością 131 cali, czyli 2147 cm3 i będzie największym i najmocniejszym silnikiem jaki montowany był w motocyklach amerykańskiej marki. Skok tłoka w tym silniku wynosi 4.5 cala.

Fot. Screamin Eagle Milwaukee-Eight 131

Cylindry silnika zostały zaprojektowane na nowo. W głowicy umieszczono cztery zawory o większej (o 1 mm) średnicy niż w poprzednim silniku tej klasy. Dzięki zwiększeniu średnicy zaworów, producent zoptymalizował przepływ mieszanki paliwo/powietrze.

Zmianom uległy również komory spalania, które teraz posiadają zupełnie nowy kształt. Silnik jest wyposażony w wałek rozrządu SE8-517, łożysko krzywkowe o wysokiej wydajności oraz kute tłoki, które będą musiały znieść podwyższony stopień sprężania (10,7: 1).

Fot. Screamin Eagle Milwaukee-Eight 131

Zmodyfikowano również korpus przepustnicy i kolektor dolotowy który teraz będzie mieć 64 mm średnicy oraz duży przepływ wtryskiwaczy paliwa – 5,5 g na sekundę.

Screamin Eagle Milwaukee-Eight 131 został wyceniony w USA na 6 195 dol. dla wersji chłodzonej olejem i 6 395 z podwójnym chłodzeniem. Jednostka pasuje do model od 2017 roku (Touring) oryginalnie wyposażonych w silnik Milwaukee-Eight chłodzny olejem. Nie pasuje do modeli Trike.

%d bloggers like this: