Jakiej pojemności jednoślady kupowaliśmy najchętniej w 2019 roku?

Struktura podziału rynku według pojemności silnika w roku 2019 jest podobna do tej jaka prezentowała się w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najwięcej zarejestrowano nowych motocykli z silnikami o pojemnościach do 125 cm3 (9 906 szt.). Rozwój w tej części rynku jest bardzo dynamiczny (+41,4% r/r).

Udział w rynku 125–tek jest dominujący i zbliża się do 52%. Przed rokiem udział ten wynosił 48,2%. W tej kategorii przewodzą ROMET (1 973 szt.) i JUNAK (1 525). Prawie cała sprzedaż tych marek mieści się w tym jednym segmencie.

Fot. romet.pl

Drugą największą grupą są maszyny o silnikach przekraczających 750 cm3 (4 632 szt.). Nie jest ona jednak tak dynamiczna jak inne segmenty przez co straciła najwięcej udziału w rynku w stosunku do roku ubiegłego (z 28,4% do 24,5%). Wynik tej grupy jest o 12,4% wyższy niż przed rokiem.

Najpopularniejsze marki to: BMW (1 429 szt.), HARLEY-DAVIDSON (636 szt.) oraz YAMAHA (571 szt.). Łącznie dwie kategorie – 125tek i motocykli największych, przekraczają ¾ całego rynku.

Podobną, wysoką dynamikę jak 125-ki, chociaż przy kilkukrotnie mniejszym wolumenie (2 192 szt.), prezentuje klasa motocykli o pojemności 250-500 cm3 (+44,6%). Prym tutaj wiedzie KTM (360 szt.), a tuż za nim jest HONDA (353).

W całym 2019 roku zarejestrowano, zgodnie z zapisami w systemie CEP, 70 nowych motocykli elektrycznych, wobec 39 w analogicznym czasie przed rokiem. Motocykle elektryczne ciągle stanowią niewielki ułamek rynku, niecałe 4 promile. Połowa tej liczby przypada na BMW, które zarejestrowało 36 elektrycznych motocykli.

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: