Fiat Chrysler i PSA łączą siły. Powstał czwarty koncern motoryzacyjny świata!

Kiedy Włosi wykupywali bankrutującego Chryslera, nikt nie spodziewał się, że może dojść do kolejnej fuzji. Mariaż dwóch gigantów specjalizujących się w zupełnie odmiennych segmentach samochodów i operujących na innych kontynentach okazał sie korzystny dla obu firm. Teraz Fiat Chrysler Automobiles (FCA) połączy się z innym gigantem powołując do życia jednego z największych graczy na rynku motoryzacyjnym.

Fiat Chrysler łączy siły z Groupe PSA, czyli francuskim koncernem, do którego należą takie marki jak Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall (marka brytyjska), Faurecia (producent części samochodowych), Ambassador (indyjska marka).

Fot. FCA i PSA

Wynikiem połączenia obu gigantów jest powstanie czwartego największego koncernu motoryzacyjnego na świecie za Toyotą, Volkswagenem i Hyundaiem-Kią, w którym udziałowcy FCA i PSA będą mieli po 50 proc. udziałów. W wyniku fuzji firmy zaoszczędzą 3,7 mld euro rocznie. Aktualnie nie ma planów zamykania działów czy fabryk obu molochów (PSA jest właścicielem Opla, który ma fabrykę w Gliwicach).

FCA i PSA łącznie sprzedają 8,7 mln samochodów rocznie. Obecnie Fiat Chrysler jest ósmym największym producentem samochodów, a PSA dziesiątym. Dodajmy jeszcze, że do fuzji doszło ostatecznie po rozmowach, które zostały wznowione pod koniec października, prawie pięć miesięcy po nieudanej pierwszej próbie połączenia FCA i PSA w czerwcu.

Fot. FCA i PSA

W połowie bieżącego roku to Fiat zerwał rozmowy, ponieważ państwo francuskie, które jest zaangażowane w Renault, rzekomo postawiło zbyt wysokie wymagania. Nas oczywiście interesuje najbardziej fakt, że do PSA należy również Peugeot Motorcycle, czyli producent motocykli i skuterów. Być może lepszy dostęp do rynku amerykańskiego zaowocuje nowymi pomysłami Peugeot Motorcycle.

Warto dodać, że PSA już wcześniej posiadało porozumienie o współpracy z Fiatem, z którym współpracowano przy wspólnej platformie dla vanów. Fuzja ma zostać sfinalizowana w 12 do 15 miesięcy po uzyskaniu odpowiednich zgód od regulatorów oraz udziałowców obu spółek.

%d bloggers like this: