Jednoślady o pojemności 125 cm3 przejęły 52 procent rynku

125-tki nadal dominują na rodzimym rynku. Struktura podziału w według pojemności silnika w okresie styczeń – listopad jest w tym roku podobna do tej jaka odnotowaliśmy w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Najwięcej zarejestrowano nowych motocykli z silnikami o pojemnościach do 125 cm3 (9 678 szt.). Rozwój w tej części rynku jest bardzo dynamiczny (+44,5% r/r). Udział w rynku 125–tek jest dominujący i przekracza 52%. W ich kategorii przewodzą ROMET (1 940 szt.) i JUNAK (1 498). Prawie cała sprzedaż tych marek mieści się w tym jednym segmencie.

OGAR CAFFE 125. Foto: romet.pl

Drugą największą grupą są maszyny o silnikach przekraczających 750 cm3 (4 386 szt.). Nie jest ona jednak tak dynamiczna jak inne segmenty przez co straciła najwięcej udziału w rynku w stosunku do roku ubiegłego (z 28,3% do 23,9%). Wynik tej grupy jest o 11,8% wyższy niż przed rokiem.

Najpopularniejsze marki to: BMW (1 367 szt.), HARLEY-DAVIDSON (598 szt.) oraz YAMAHA (535 szt.). Łącznie dwie kategorie – 125tek i motocykli największych, przekraczają ¾ całego rynku.

Podobną, wysoką dynamikę jak 125-ki, chociaż przy kilkukrotnie mniejszym wolumenie (2 192 szt.), prezentuje klasa motocykli o pojemności 250-500 cm3 (+43,1%). Prym tutaj wiedzie KTM (339 szt.), a tuż za nim jest HONDA (325).

Od początku roku zarejestrowano, zgodnie z zapisami w systemie CEP, 68 nowych motocykli elektrycznych, wobec 36 w analogicznym czasie przed rokiem.

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: