Pierwszy na świecie customowy Niken od polskiej ekipy GOC

Game Over Cycles (GOC) informuje o premierze pojazdu stworzonego na bazie modelu Yamaha Niken. Pierwsza prezentacja odbyła się na początku grudnia w niemieckiej miejscowości Bad Salzuflen podczas CUSTOMBIKE-SHOW 2019, największych na świecie targach motocykli modyfikowanych, gdzie w konkursie konstruktorskim customowy Niken GOC zdobył nagrodę “Craziest Bike”.

Fot. GOC Custom Niken

Niken pojawił się na światowym rynku w 2018 roku i jest oparty na opracowanej przez japoński koncern technologii Leaning Multi Wheel (LMW). Oprócz dwóch pochylanych przednich kół, na wyjątkową konstrukcję pojazdu składają się czworoboczny układ kierowniczy oraz podwójne, teleskopowe zawieszenie.

Fot. GOC Custom Niken

Game Over Cycles to ekipa znana z modyfikacji głównie motocykli amerykańskich marek, ale tym razem rzeszowska firma wykonała pracę na modelu japońskim.

Fot. GOC Custom Niken

Szef GOC, Stanisław Myszkowski, tak skomentował genezę najnowszego projektu firmy: “Niken dla wielu osób jest wyjątkowy, dla innych kontrowersyjny. Podobnie jest z naszymi customami i dlatego od początku się nim zainteresowałem. (…) Wszystkie elementy plastikowe zostały zastąpione przez aluminium, dzięki czemu kształty pojazdu stały się bardziej ostre, wręcz agresywne, nie tracąc przy tym właściwości aerodynamicznych. Mając na uwadze szybkość Nikena można wręcz powiedzieć, że teraz ten motocykl tnie powietrze niczym samurajski miecz” – śmieje się Myszkowski.

Fot. GOC Custom Niken

Podczas prac nad motocyklem szczególne wyzwanie stanowiło połączenie mechanizmów funkcyjnych maszyny oraz jej wyglądu. Tworząc odmienną estetykę pojazdu konstruktorzy musieli wszystkie nowe elementy karoserii budować i dopasowywać w taki sposób, aby w każdym położeniu motocykla, zarówno przy skręcie, jak i pochyleniu na obie strony, nic ze sobą nie kolidowało.

Fot. GOC Custom Niken

Przednie zawieszenie Nikena porusza się w wielu płaszczyznach, więc odpowiednie utrzymanie balansu pomiędzy nowymi elementami wizualnymi, a fabrycznymi rozwiązaniami konstruktorskimi, stanowiło najbardziej pracochłonną część modyfikacji motocykla.

Fot. GOC Custom Niken

Customowy Niken GOC nawiązuje do kraju swojego pochodzenia nie tylko nazwą, ale również obecnością języka japońskiego na konstrukcji. Ekipa Game Over Cycles wkomponowała w karoserię japońskie znaki oznaczające nazwę modelu bazowego Niken, a także zachowaną w oryginalnej pisowni myśl, która jest zaczerpnięta z filozofii marki Yamaha i oznacza „odwagę w stawianiu sobie wysokich celów, niezmąconą strachem przed porażką” (失敗を恐れず、もう一段高い目標に取り組む).

Fot. GOC Custom Niken

Prace nad modyfikacją motocykla pochłonęły 1400 roboczo-godzin, a ich szczegółowy zakres został zaprezentowany poniżej.

Elementy zmodyfikowane przez GOC:
– obudowy przednich lamp wraz z tulejami do soczewek
– obudowa licznika
– obudowa kierownicy wraz z obudową zbiornika na płyn hamulcowy
– dźwignie hamulca i sprzęgła
– lusterka
– błotniki przednie
– tylny błotnik z sekcją tylną motocykla
– element końcowy wydechu Akrapovič
– rama trzymająca siedzenie
– podstawa pod siedzenie
– zbiornik paliwa
– filtry powietrza
– osłona chłodnicy wraz z zabudową
– skrzynka na akumulator
– osłony silnika oraz zawieszenia
Elementy pozbawione lakieru i wypolerowane do samego aluminium:
– wszystkie koła
– uchwyt tylnego błotnika
– wahacz tylny
– całe przednie zawieszenie
– uchwyty podnóżków
– osłony silnika
– cała rama
Skórzane siedzenie: WB LINE

Fot. GOC Custom Niken
%d bloggers like this: