Prezes Mahindry przyznał, że wejście w segment motocykli podstawowych było błędem

Anand Mahindra przyznał, że firma nie odniosła sukcesu w segmencie motocykli podstawowych, a wejście w ten rynek było błędem. Gorzkie wyznanie prezesa Mahindry (jego osobisty majątek szacowany jest na 1,6 miliarda USD) opiera się na faktach.

Firma sprzedała w latach 2018-2019 zaledwie nieco ponad 4000 motocykli, a biorąc pod uwagę, że Indie są największym na świecie producentem silnikowych jednośladów, jak również gigantycznym rynkiem zbytu, powyższa liczba jest śmiesznie mała.

Fot. Anand Mahindra / Nikitamnm

Grupa Mahindra weszła do segmentu pojazdów dwukołowych po wykupieniu Kinetic Motor Company w 2008 roku. Mahindra Two Wheelers miała kilka przyzwoitych produktów w ofercie, takich jak Mahindra Centuro, Mahindra Pantero i Mahindra Stallio. Ale firma nie zdołała wyróżnić się w segmencie pojazdów dwukołowych klasy podstawowej, w większości zdominowanym przez Hero MotoCorp, Hondę i Scooter India, a także Bajaj Auto.

Wspomniany wynik z lat 2018-19, czyli sprzedaż niewiele ponad 4000 sztuk jednośladów, stanowi spadek o 73 procent w porównaniu z 2017 rokiem. Warto dodać, że w tym samym okresie, czyli w latach 2018-2019, krajowa sprzedaż jednośladów wyniosła ponad 20 milionów sztuk.

Fot. Mahindra Centuro

Co oznacza w praktyce porażka Mahindry? Według prezesa firmy nauka zdobyta na nieudanym eksperymencie jakim było wejście w segment motocykli podstawowych, doprowadziło jednak do nowych osiągnięć i wejścia w segment, gdzie firma odniosła sukces. Mowa oczywiście o należącym do Mahindra Group przedsiębiorstwie Classic Legends Private Limited, które produkuje motocykle Jawa.

Dawniej czeska Jawa traktowana jest jako marka z olbrzymim potencjałem w Indiach. To marka premium, która ma zagrozić operującemu w tym segmencie Royal Enfieldowi. RE sprzedaje miesięcznie średnio 65000-75000 motocykli.

%d bloggers like this: