BMW idzie w prąd. To E-Power Roadster!

W czerwcu niemiecki koncern pokazał nakeda Vision DC Roadster, który został ciepło przyjęty przez odbiorców. Z kolei dwa tygodnie temu zobaczyliśmy rysunki patentowe e-motocykla BMW, które opublikował portal Electrek. Teraz okazuje się, że to nie była kaczka dziennikarska, bo rysunki rzeczywiście odpowiadają maszynie zaprezentowanej przez bawarskiego molocha.

Fot. BMW E-Power Roadster

Prototyp został przetestowany przez kilku branżowych dziennikarz zaproszonych przez BMW, a dzięki temu ujrzeliśmy również, jak będzie wyglądał. Wiemy już, że przednia sekcja pochodzi od S 1000 R, natomiast tylna została wzięta z R 1200 SR. Motocykl jest prototypem, dlatego BMW koncentruje się obecnie na układzie napędowym a nie pozostałych sekcjach jednośladu. Zakładamy, ze finalnie będzie wyglądał o wiele lepiej niż w obecnej formie.

Fot. BMW E-Power Roadster

Co już wiemy? Moment obrotowy to jakiś kosmos. 1500 Nm może wyrwać z butów, a w praktyce oznacza, że od 0 do 100 km/h E-Power Roadster pojedzie w zaledwie 2,9 s. Specjalnie dla dziennikarzy zaproszonych na testy, zorganizowano wyścig elektrycznego BMW z bezkompromisowym sportowcem, czyli modelem S1000R. E-Power Roadster pozostawił go daleko w tyle.

Fot. BMW E-Power Roadster

Kanciasta bateria, która sprawia wrażenie jakby była zbyt wielka do rozmiarów motocykla, pochodzi z czterokołowej hybrydy serii 2 od BMW, co tłumaczy na pewno nieciekawe wrażenie wizualne. Skrzynia akumulatorowa jest na tyle masywna, że stanowi oś konstrukcyjną całego motocykla. Inne elementy (kratownicowa rama), zostały po prostu przykręcone do akumulatora.

Fot. BMW E-Power Roadster

Co najciekawsze, 13 kWh mocy baterii to nie jest wartość, która rzuca na kolana. Live-Wire Harleya-Davidsona ma 15,5 kWh, a supersportowce Energica aż o 8,5 kWh więcej niż E-Power Roadster. Oczywiście BMW na pewno będzie pracować nad poprawą parametrów akumulatora. Klienci mogą być też pewni opcji szybkiego ładowania.

Fot. BMW E-Power Roadster

Kiedy E-Power Roadster miałby zamienić się w wersję produkcyjną? Tego BMW nie zdradza, ale do 2023 roku klienci marki mają dostać aż 25 elektrycznych pojazdów bawarskiego koncernu, w tym również motocykl. Spodziewamy się zatem, że finalną wersję zobaczymy już w następnym roku.

%d bloggers like this: