Yamaha Tenere 700 pokonała GSa na jego rodzinnej ziemi!

Od kiedy Yamaha zaprezentowała koncepcyjny wariant T7 pod koniec 2016 roku, świat motocykli czekał na Tenere 700. Prototyp zobaczyliśmy podczas EIMCA 2017, a w trakcie zeszłorocznego show w Mediolanie ogłoszono wersję produkcyjną. Team Blue nadal generował szum wokół tego modelu i zdaje się, że ta strategia zaczyna przynosić efekty, bo nowicjusz wypiera nawet króla przygody, czyli model BMW GS 1260 – na dodatek na ojczystej ziemi.

fot. 2019 Yamaha Tenere 700

Tenere 700 można kupić na rynku europejskim od połowy 2019 roku (w USA pojawi się w połowie 2020). Po otwarciu sprzedaży przedpremierowej wiadomo już było, że nowa Yamaha odniesie sukces, ale nikt nie spodziewał się, że jesienią Tenere 700 prześcignie konkurencję nawet w Niemczech, gdzie królują przecież motocykle adventure od BMW. Tylko w październiku sprzedano 310 egzemplarzy Tenere 700. A BMW? Do klientów trafiło 242 sztuki GSa.

Na dalszych pozycjach uplasowała się Honda Africa Twin (181 jednostek), Kawasaki Z900 (125 motocykli), a pierwszą piątkę zamyka Yamaha MT-07 z liczbą 116 motocykli, które znalazły nabywców.

fot. 2019 Yamaha Tenere 700

Świetny wynik Tenere to na pewno duże zaskoczenie w kraju zdominowanym przez ADV i nakedy. Przyczółek zdobyty przez Yamahę dla średniej wielkości motocykla z bardzo popularnej w Niemczech rodziny, to duże osiągnięcie. Oczywiście dopiero czas pokaże, czy Yamaha rzeczywiście poradzi sobie z mistrzem wagi ciężkiej niemieckiego koncernu.

Mamy na myśli dane sprzedażowe z dłuższego okresu. Dla przykład od stycznia do października 2019 BMW sprzedało w Niemczech aż 9100 sztuk modelu GS 1250. Na drugim miejscu jest to co prawda Yamaha ze swoim MT-07, ale liczba sprzedanych egzemplarzy jest znacznie skromniejsza i wynosi 3569 sztuk. Czy Tenere zagrozi przebojowemu motocyklowi BMW również w dłuższej perspektywie?

%d bloggers like this: