Masz Piaggio Vespę GTS lub GTV? W tych modelach istnieje ryzyko usterki

INTER CARS S.A., przedstawiciel marki Paggio w Polsce, powiadomił UOKiK, że w modelach Vespa GTS oraz GTV, wyprodukowanych we Włoszech, istnieje ryzyko zapowietrzenia układu hamulcowego. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 183 motocykle.

fot. Piaggio

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele pojazdów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanego serwisu w celu przeprowadzenia stosownej naprawy. Informacji związanych z kampanią udziela INTER CARS S.A. (adres: ul. Powsińska 64, 02-903 Warszawa, tel.: 22 714 17 17).

Warto przypomnieć, że Vespa, szczególnie model GTS 300, to nie jest wcale łagodny skuterek dla pań w szpilkach, ale szybka i agresywna maszyna. GTS 300 posiada nowy silnik HPE (High Performance Engine). Serce najmocniejszej Vespy dostało w sezonie 2019 nowe tłoki, wtrysk i głowicę, zmieniono również układ komory spalania, natomiast sterowanie oddano pod kontrolę Magneti Marelli – nowego układu, który wyciśnie z silnika wszystkie soki.

fot. Piaggio

Zmiany oznaczają wzrost mocy o 12% a momentu o 18%. Jednocylindrowy silnik GTS 300 o pojemności 278 cm3 generuje 23,8 KM mocy i 26 Nm momentu obrotowego. Podczas gdy wydajność została zwiększona, zmniejszono zużycie paliwa. Vespy w wersji GTS i GTV to szybkie i zwrotne jednoślady, warto upewnić się u dealera marki, czy układ hamulcowy działa bez zarzutu.

%d bloggers like this: