INTER CARS S.A., przedstawiciel marki Paggio w Polsce, powiadomił UOKiK, że w modelach Vespa GTS oraz GTV, wyprodukowanych we Włoszech, istnieje ryzyko zapowietrzenia układu hamulcowego. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 183 motocykle.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele pojazdów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanego serwisu w celu przeprowadzenia stosownej naprawy. Informacji związanych z kampanią udziela INTER CARS S.A. (adres: ul. Powsińska 64, 02-903 Warszawa, tel.: 22 714 17 17).
Warto przypomnieć, że Vespa, szczególnie model GTS 300, to nie jest wcale łagodny skuterek dla pań w szpilkach, ale szybka i agresywna maszyna. GTS 300 posiada nowy silnik HPE (High Performance Engine). Serce najmocniejszej Vespy dostało w sezonie 2019 nowe tłoki, wtrysk i głowicę, zmieniono również układ komory spalania, natomiast sterowanie oddano pod kontrolę Magneti Marelli – nowego układu, który wyciśnie z silnika wszystkie soki.

Zmiany oznaczają wzrost mocy o 12% a momentu o 18%. Jednocylindrowy silnik GTS 300 o pojemności 278 cm3 generuje 23,8 KM mocy i 26 Nm momentu obrotowego. Podczas gdy wydajność została zwiększona, zmniejszono zużycie paliwa. Vespy w wersji GTS i GTV to szybkie i zwrotne jednoślady, warto upewnić się u dealera marki, czy układ hamulcowy działa bez zarzutu.