Nowy e-motocykl BMW z ramą samonośną?

Niedawno pisaliśmy, że nie będziemy długo czekać na informacje o tym, że uznani producenci motocykli podążą za Harleyem-Davidsonem i opracują własne elektryczne jednoślady. Dziś wiemy już, że do grona zasilanych prądem marek dołączy Kawasaki, Ducati, BMW, Royal Enfield i inni gracze dużego formatu.

Fot. Electrek

Wielu producentów pracuje nad projektami z tego przyszłościowego segmentu, niektóre są przygotowywane w całkowitej tajemnicy, inne mniej. BMW należy do tych marek, które planują pojawić się w elektrycznym świecie dwóch kół raczej wcześniej niż później.

Chociaż bawarska firma ma dopiero zaprezentować pierwszy w pełni elektrycznym motocykl produkcyjny, Niemcy pokazali już w czerwcu nakeda Vision DC Roadster, który został ciepło przyjęty przez odbiorców. BMW nie przedstawiło na razie żadnych konkretnych danych tego motocykla, nie wiadomo również, kiedy DC Roadster miałby zamienić się w wersję produkcyjną, ale do 2023 roku klienci marki maja dostać aż 25 elektrycznych pojazdów BMW, w tym również motocykl.

Fot. Electrek

Najnowsze przecieki pochodzą ze strony Electrek, który zamieścił rysunki patentowe e-motocykla BMW. Nie wiadomo co prawda kiedy i gdzie został złożony wniosek patentowy, ale możemy podejrzeć kierunek, w jakim zamierza podążać BMW.

Przede wszystkim okazuje się, że jednostka będzie pozbawiona klasycznej ramy. Tzw. monocoque (fr.) to rozwiązanie, w którym elementem nośnym jest obudowa. Technologię tego rodzaju znamy między innymi z motocykla Lotus C1, a w świecie “elektryków” została zastosowana w jednośladzie Sarolea Manx7. Po drugie pojazd BMW wydaje się zainspirowany, a może nawet oparty na projekcie skutera C Evolution, który jest produkowany seryjnie od 2014 roku.

Fot. Electrek

Środkowa sekcja motocykla, czyli miejsce tradycyjnie zajmowane przez silnik, składa się w projekcie e-BMW ze skrzynek zawierających elementy napędu elektrycznego. Do tego połączone są bezpośrednio zespoły kół. Na razie nie ma mowy o tym, jaka jednostka napędza motocykl i jakie będą jego osiągi.

Jedno jest pewne. To co widzimy, to nie Vision DC Roadster, który został zaprojektowany z rurową konstrukcją wykonaną z lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe i aluminium. Co więc przedstawia rysunek patentowy BMW? Pewnie wkrótce się przekonamy…

%d bloggers like this: