Legendarny model Classic 500 od Royal Enfield odejdzie na emeryturę? RE rezygnuje z pojemności 500 cm3

Royal Enfield to marka od dawna znana głównie z motocykli o silnikach 500 cm3. Nowy model 650 w najnowszych liniach produkcyjnych dawnej brytyjskiej marki jest odejściem od standardu RE. Być może to również koniec silników 500 cm3.

Według magazynu Live Mint, Royal Enfield planuje skupić się na segmencie 350 cm3 i uśmiercić 500 cm3. Hindusi przeprowadzili podobno szerokie testy i stwierdzili, że dostosowanie półlitrowego silnika do rygorystycznych norm emisji spalin będzie zbyt kosztowne. Warto zaznaczyć, że nie chodzi o normę Euro, ale jej indyjski odpowiednik Bharat Stage VI.

fot. royalenfield.com

Według analityków, doskonale prosperująca w Indiach marka uznawana za premium, nie powinna ucierpieć z powodu zmian. Gdyby firma zaproponowała nowy silnik 350 cm3 i dołączyła do niego jednostkę 650 cm3, dotychczasowa pojemność 500 cm3 mogłaby okazać się zbędna. Royal Enfield zabezpiecza się również na tę okoliczność.

Dobrze ocenianie motocykle z kategorii 650 to między innymi RE Interceptor 650 Twin czy Continental GT 650 Twin. W kategorii 500 znajduje się słynny RE Bullet 500 (Classic 500 EFI), który produkowany jest bez większych zmian od 1955 roku. Jedyna poważna modyfikacja silnika tego modelu miała miejsce w 2008 roku, kiedy to gaźnik zamieniono na wtrysk paliwa.

Fot. royalenfield.com

Dawna brytyjska marka pozostająca obecnie w rekach Hindusów sprzedała w pierwszym miesiącu 2019 roku ponad 70 000 motocykli. W sumie Royal Enfield wysłał w styczniu na rynek krajowy i zagraniczny 72 701 sztuk jednośladów. Co prawda kolejne miesiące były nieco gorsze jeśli zestawimy je a analogicznymi okresami roku ubiegłego (spadek o około 17-20 proc.), ale i tak RE pozostaje liderem lokalnego rynku i znaczącym graczem międzynarodowym, na którym sprzedaż rośnie bardzo szybko ( w 2019 roku aż o 70 proc.).

%d bloggers like this: