Ultraviolette F77 wygląda dobrze, mimo że jest elektryczny!

Elektryczny Ultraviolette F77 był początkowo ambitnym start-upem, który okazał się na tyle dobry, że uzyskał finansowanie, a teraz trafił na rynek. Motocykl powstał w 2015 roku i jest dziełem dwóch absolwentów BMS College of Engineering z Bengaluru.

Fot. Ultraviolette F77

Niraj Rajmohan and Narayan Subramaniam chcieli stworzyć motocykl, który będzie i piękny i szybki. To się chyba rzeczywiście udało.

Fot. Ultraviolette F77

Ultraviolette F77 to z pewnością efektowna maszyna, której wygląd nie razi wielbiciela spalinowych dwóch kół. Oczywiście w motocyklach klasy superbike silnik jest niewidoczny pod osłonami i ten efekt pozwala również Ultraviolette F77 wyglądać dobrze. Warto zwrócić uwagę, że dzięki wizualnemu rozdzieleniu górnej połowy (z imitacją baku) od dolnej, nie ma wrażenia ciężkości, które towarzyszy większości e-motocykli.

Fot. Ultraviolette F77

Przód jednostki jest w stylu KTM. Uwagę zwraca nie tylko przedni, ostry reflektor, ale również masywne zawieszenie typu upside-down (ABS jest w standardzie). Środkowa sekcja jest pękata, bo musi unieść trzy modułowe akumulatory litowo-jonowe, które zapewniają Ultraviolette F77 zasięg od 130 do 150 km.

Ładowanie w trybie szybkim zajmuje 1,5 godziny, a standardowym około pięciu. Pod względem osiągów Ultraviolette F77 jest zgodny ze swoim sportowym charakterem. Od 0 do 100 km/h może pojechać w czasie krótszym niż 3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 146 km/h. Do tego 90/450 Nm momentu obrotowego (silnik/koło). F77 jest lekki, jego masa to tylko 157 kg.

Fot. Ultraviolette F77

Elektronika to między innymi trzy tryby jazdy: Eco, Sport i Insane (czyli szaleństwo). Jak łatwo się domyślić, ostatni tryb pozwala uwolnić całą moc od razu, co na pewno nie jest zbyt bezpieczne.

Jak na nowoczesną jednostkę przystało, na pokładzie jest konsola TFT z możliwością podłączenia i kontroli za pomocą smartfona. Ultraviolette F77 będzie oferowany w trzech wersjach Lightning, Laser i Shadow.

Fot. Ultraviolette F77

Nie spodziewamy się, że Ultraviolette F77 pojawi się na ulicach Europy. W przeliczeniu z indyjskiej waluty motocykl kosztuje tylko około 16300 zł. Rewelacyjna cena, chociaż trudno na podstawie zdjęć ocenić wszystkie aspekty motocykla…

%d bloggers like this: