Premiera trzeciej wersji Jawy: Powitajmy model Perak!

Miniony rok by pracowity i trudny dla Jawa Motorcycles: Od rozpoczęcia sprzedaży pierwszych dwóch nowych modeli, po problemy z dystrybucją i niemało reklamacji związanych z jakością – o czym szeroko pisały indyjskie media.

Fot. Jawa Perak / Jawa Motorcycles

Przypomnijmy, że pierwotnie firma Classic Legends zawarła w 2016 roku umowę licencyjną z Jawa Moto, czego efektem było ponownie wprowadzenie marki na rynek – stało się to w listopadzie 2018 roku. Teraz, aby uświetnić pierwszą rocznicę, dołączono nowy model, który Jawa zaprezentowała dwa dni temu w Delhi. Oto wersja Perak!

Fot. Jawa Perak / Jawa Motorcycles

Perak pojawił się co prawda już podczas ubiegłorocznej prezentacji modeli Jawa i Jawa Forty-Two, ale był to wówczas prototyp, w którym ostatecznie zaszły spore zmiany. Dodajmy, że Perak miał pierwotnie trafić do sprzedaży na początku 2019 roku, do czego nie doszło.

Fot. Jawa Perak / Jawa Motorcycles

Aby wyróżnić trzeci wariant Jawy, Perak przygotowano jako model bobber. Zmiany są widoczne gołym okiem. Zawieszenie tylnej sekcji nie bazuje na klasycznych, podwójnych amortyzatorach, tylko umieszczonym centralnie monoshockiem. Usunięcie amortyzatorów pozwoliło uwypuklić trójkąt ramy, dzięki czemu motocykl zyskał bardziej drapieżny wygląd. Inne cechy Peraka to zamontowane na kolumnach błotniki i „pływające” siodło.

Fot. Jawa Perak / Jawa Motorcycles

Oczywiście stylizacja nie byłaby pełna bez smolistej czerni lakieru. Do klasycznego designu dołączono takie ciekawe pomysły, jak zintegrowane tylne światło stopu, które umieszczono w obudowie siedzenia. Chociaż może to ograniczyć możliwości wymiany siedziska, wygląda niezaprzeczalnie ciekawie. Elektronika motocykla została ukryta za bocznymi osłonami, gdzie niegdyś znajdowały się skrzynki narzędziowe.

Fot. Jawa Perak / Jawa Motorcycles

Chociaż Perak ma w ramie tego samego chłodzonego cieczą singla o pojemności 334 cm3, który napędza również dwa pozostałe modele Jawy, moc wyjściowa wzrosła do 30 KM. Wyższy jest również maksymalny moment obrotowy, który wynosi obecnie 31 Nm. Dodatkowo, indyjska firma doposażyła swoją czarną piękność w nowy układ wydechowy i dłuższy wahacz.

Fot. Jawa Perak / Jawa Motorcycles

Firma Classic Legends ogłosiła jednocześnie, że zamówienia na model Perak będą przyjmowane w pierwszych dniach nowego roku, a dostawy rozpoczną się 2 kwietnia 2020 roku. Do tego czasu potencjalni klienci mogą zarezerwować jazdę próbną.

Fot. Jawa Perak / Jawa Motorcycles

Cena modelu Perak została ustalona na 2 708 dolarów ( w przeliczeniu z rupii). Niestety powyższe rewelacje dotyczące premiery modelu, zamówień i ceny obowiązują wyłącznie w Indiach. Classic Legends na razie nie zamierza rozpocząć dystrybucji międzynarodowej, chociaż nie jest to wykluczone w przyszłości. Kupilibyście współczesną Jawę w wersji bobber, gdyby pojawiła się taka opcja również u nas?

%d bloggers like this: