Energica zwiększa pojemność akumulatorów i zasięg swoich motocykli

Energica ogłosiła, że linie Ego i Eva będą miały w nowym sezonie większy zasięg. Energica jest jednym z liderów rynku e-motocykli, które z powodzeniem rozwija od kilku lat. Włoskie przedsiębiorstwo wystartowało z projektem zasilanego prądem jednośladu blisko dziesięć lat temu, ale oficjalnie firma Energica Motor Company powstała w 2014 roku i od tego czasu nie ustaje w wysiłkach ulepszenia swoich pojazdów.

Fot. energicamotor.com

Nowy akumulator polimerowo-litowy o pojemności 21,5 kWh zastąpi obecny o pojemności 13,4 kWh. Dzięki nowej baterii maszyny Energica mają mieć aż do 400 kilometrów zasięgu w mieście, 180 km na autostradzie i 230 w cyklu mieszanym. Warto pamiętać, że dystans podczas jazdy po mieście może się jeszcze wydłużyć za sprawą wydajnego systemu oszczędzania akumulatorów, które są ładowania przez hamowanie regeneracyjne.

Fot. energicamotor.com

Energica twierdzi, że przetestowała pojemniejsze akumulatory w „rzeczywistych warunkach”, a nie optymalnych, co oznacza, że powyższe rewelacje możemy przyjąć za fakt. W nowym sezonie 2020 motocykle marki straciły również na wadze i zwiększono ich moment obrotowy. Dla modelu Eva EsseEsse9+ nowa wartość wyniesie 200 Nm, natomiast Ego+ i nowym w sezonie 2020 wariancie Eva Ribelle będzie to 215 Nm.

Fot. energicamotor.com

Energica zdradza, że postęp jest wynikiem zaangażowania w serię wyścigów MotoGP elektrycznych motocykli. Zdobyta wiedza i doświadczenie zaowocowała rozwojem segmentu maszyn „cywilnych”.

Fot. energicamotor.com

Dodatkowo we wszystkich modelach na 2020 rok pojawi się wyświetlacz TFT 4,3 cala, cztery tryby jazdy, cztery mapy dla hamowania regeneracyjnego, kontrola trakcji, tempomat i funkcja szybkiego ładowania.

Fot. energicamotor.com
%d bloggers like this: