Koncepcyjna Honda CB4X zapowiada się na hit?

Nowa koncepcja Hondy CB4X jest zapowiedzią wprowadzenia czterocylindrowca z CB650F i CB650R do crossovera. Za realizacją tego pomysłu stoi rzymskie studio Hondy, natomiast przeznaczeniem CBX4 jest uniwersalność. To ma być jednoślad świetnie radzący sobie w mieście, ale gotowy również do pokonania każdej drogi poza miejską aglomeracją.

Fot. Honda CB4X / Esposizione Internazionale Ciclo E Motociclo

Pierwsza koncepcja Hondy CB4 została pokazana na targach EICMA 2015 i bazowała na modelach w czwartej linii CB650F i CBR650F o pojemności 649 cm3. Na EICMA 2017 zobaczyliśmy koncepcję CB4 Interceptora zbudowaną wokół litrowego CB1000R. Rok później, podczas 2018 Mondial Paris Motor, zadebiutowała koncepcja CB650R Neo Sports Cafe, a wkrótce pojawiła się wersja produkcyjna. Tegoroczna koncepcja CB4X przenosi silnik Hondy CB650 na platformę crossover.

Fot. Honda CB4X / Esposizione Internazionale Ciclo E Motociclo

Honda CB4 Concept ma uderzającą stylistykę. Duża część przedniego nadwozia została uformowana w taki sposób, aby wyglądać jak jeden element. Z kolei tylna sekcja jest agresywna i czysta, w stylu streetfightera. Aluminiowa rama pomocnicza została zaprojektowana tak, aby pasowała do ogólnej konstrukcji motocykla, natomiast górna część zbiornika paliwa sprawia nieco dziwne wrażenie, ponieważ jego płaszczyzna przechyla się wyraźnie do przodu, jak linia wojskowego myśliwca.

Fot. Honda CB4X / Esposizione Internazionale Ciclo E Motociclo

17-calowe koła, gumy Pirelli, regulowana szyba – potwierdzają sportowo-turystyczne cechy tego jednośladu. Jeśli połączyć wszystkie ostre linie i ciekawe aspekty w rodzaju jednostronnego wahacza, układu wydechowego SC Project, wysokowydajnego zawieszenia Ohlins i hamulców Brembo, dostajemy kolejny przyciągający wzrok, ale również praktyczny, wydajny, nowoczesny motocykl Hondy.

Fot. Honda CB4X / Esposizione Internazionale Ciclo E Motociclo

Jedno jest pewne, koncepcja Hondy CB4X przyciąga wzrok jak magnes, a odbiorca próbuje zdefiniować jego naturę, co nie przychodzi zbyt łatwo. Czy Japończycy zdecydują się na wersję produkcyjną swojego ultra uniwersalnego motocykla?

Fot. Honda CB4X / Esposizione Internazionale Ciclo E Motociclo
%d bloggers like this: