EICMA 2019 – Desert X i Motard to wizja Ducati na temat enduro

Ducati zaprezentowało koncepcje Desert X i Motard. Oba pojazdy są częścią linii Scrambler, która początkowo ograniczona była do modeli wyposażonych w chłodzonego powietrzem L-twina o pojemności 800 cm3. Obecnie linia obejmuje również maszyny z silnikiem 1100 cm3, a Desert X to jeden z modeli zbudowanych właśnie na bazie większego pieca.

Fot. Ducati Desert X

Ducati zapowiada, że Desert X będzie lepiej predestynowany do offroadu niż standardowe Scramblery 1100, podobnie jak model Desert Sled w kategorii 800 cm3. Mówiąc inaczej, ma to być enduro przyjazne do krótkich i dłuższych przejazdów. Tym samym Ducati wkracza na terytorium BMW GS i Hondy Africa Twin.

Oczywiście stylistyka nawiązuje do tej rodziny – motocykl czerpie z dawnych jednośladów Rajdu Dakar, co oznacza retro owiewki, osłony silnika w raz z kompaktową przednią szybą, dodatkowe zbiorniki paliwa na długie przejazdy, układ wydechowy w rajdowym stylu i pojedyncze siodło.

Fot. Ducati Motard

Motoard jest nieco ostrzejszy. To niejako powrót Ducati do świetnych rajdowych motocykli z lat 80. i 90. Jednostka powstała na bazie Scramblera 800. Oba modele są już zasadniczo gotowe do produkcji – termin poznamy prawdopodobnie podczas przyszłorocznego World Ducati Week.


Źródło: YouTube / Moto Design

%d bloggers like this: