Najważniejsze motocykle EICMA 2019, których oczekujemy

Już jutro startuje najgorętsze szoł i targi motocyklowe w Europie, czyli EICMA 2019. W Mediolanie ponownie zobaczymy najbardziej cenione, największe marki motocyklowe świata oraz ich ofertę na przyszły sezon.

Jakie nowości przygotowało BMW, KTM, Triumph czy Suzuki? Oto nasza lista motocykli, które poznamy w trakcie Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori. Którego modelu wyczekujecie najbardziej? Dajcie nam znać w komentarzach.

1. Aprilia RS 660

Podczas EICMA 2019 Aprilia zaprezentowała sporta średniej wielkości, czyli RS 660, obiecując jednocześnie, że nie zaprzestanie prac nad ofertą średniej klasy maszyn. Minął rok i okazuje się, że nie były to puste obietnice. Teaser nowego RS 660 pojawił się już w mediach społecznościowych, a wraz z nim plotka o Tuono 660, a nawet zdjęcia moto z pit lane toru Imola.

Fot. Aprilia

2. KRGT-1

Keanu Reeves i motocykle to właściwie synonim, bo pasja „Neo” do jednośladów jest potwierdzona faktami. Keanu jest zresztą współwłaścicielem marki Arch Motorcycle, która na dodatek jest niezależna od motocyklowych gigantów, a wiec pozwala Keanu na realizowane własnych wizji oraz koncepcji. Podczas EICMA zobaczymy zaktualizowany wariant KRGT-1.

Fot. Arch Motorcycle

3. Brough Superior Aston Martin 

Niewiele marek w brytyjskiej historii motoryzacji wyróżnia się tak, jak Aston Martin i Brough Superior. Obie firmy koncentrowały się jednak na różnych, odległych od siebie obszarach rynku motoryzacyjnego. Aston brylował wśród samochodów, a Brough w segmencie motocykli. Teraz mają połączyć siły i zaatakować świat jednośladów.

Wraz z info prasowym pojawił się jeszcze rysunek, a właściwie szkic, zarys motocykla, na temat którego niewiele można powiedzieć. Czy jednoślad dwóch słynnych brytyjskich marek będzie motocyklem sportowym? A może zobaczymy tradycyjny pojazd, następcę słynnego modelu Superior SS100?

Fot. Aston-Brough

4. Suzuki V-Strom 1000

W serii zwiastunów, która rozpoczęła się w połowie października, Suzuki zasugerowało pojawienie się nowego modelu. Najnowszy zwiastun wideo wydany przez japońską firmę potwierdzia nasze podejrzenia. Modelem, który Suzuki przedstawi na EICMA, jest nowy V-Strom 1000.

Fot. SuzukiBikesUK

5. Kawasaki Ninja 1000

Kiedy Kawasaki ogłosiło swój skład na 2020 rok, można było dostrzec, że brakuje kilku podstawowych członków rodziny Team Green, wśród nich Ninja 1000. To mało prawdopodobne, że Japończycy zrezygnują ze swojego litrowego lidera, za to może oznaczać, iż zobaczymy odnowiony model. Niektórzy uważaja, że taka roszada nie ma sensu, ale jeżeli motocykl rzeczywiście byłby znacząco różny od poprzednika  to czemu nie? W końcu premiera “nowego motocykla” brzmi lepiej niż upgrade lub kontynuacja…

Fot. Kawasaki

6. Kawasaki Z900

Podobnie jak Ninja 1000, Z900 jest jednym z modeli, który zniknął z oferty Kawasaki. Założenie, że jedną z niespodzianek podczas EICMA będzie pojawienie się nowego wariantu, jest bardzo prawdopodobne. Ma to sens zwłaszcza teraz, kiedy okazało się, że ten model został dołączony do rodziny Kawasaki 2020 w dokumencie amerykańskiej agencji rządowej, czyli California Air and Resources Board.

Fot. Kawasaki

7. BMW F 850 R

Czy będzie to model uzupełniający ofertę czterech nowości BMW na EICMA? Info o modernizacji F 850 R na 2020 rok pojawiło się za sprawą grafik motocykla zgłoszonych w brazylijskim urzędzie patentowym, o czym poinformował magazyn Motor1. Zmianie na pewno uległ silnik, do tego motocykl wydaje się nawiązywać do swoich większych braci. Czy BMW zdradzi nam jutro wszystkie szczegóły tej nowości? Zobaczymy.

Fot. BMW

8. BMW F 850 XR

Zainspirowany koncepcją 9Cento, F 850 XR byłby nowym dodatkiem do oferty bawarskiego koncernu. Plotki zostały potwierdzone grafikami z brazylijskiego urzędu patentowego, które wypłynęły w sieci. Niedawno BMW opublikowało również dwa zwiastuny, które mogą wskazywać na nowy moto w klasie, prawdopodobnie właśnie XR ze względu na handguardy.

Fot. BMW

9. BMW S 1000 XR

BMW wypuściło niedawno tajemniczy zwiastun, który pojawił się na brytyjskim koncie serwisu społecznościowego Twitter. Na filmiku nie widać żadnego motocykla, podobnie jak w nieco wcześniejszym zwiastunie Suzuki. Co ciekawe, w filmie BMW słyszymy również dźwięk silnika, który zdecydowanie nie brzmi jak bokser. Możemy także zerknąć na czerwony, tylny amortyzator za czymś, co wygląda jak zbiornik paliwa. Niektórzy dopatrują się tu podobieństwa z S 1000 RR, co prowadzi do wniosku, że widzimy zdecydowanie sportowy model, a nie na przykład cruisera.

Fot. BMW

10. BMW R18

Zapierająca dech w piersiach koncepcja R18 po raz pierwszy pojawiła się w maju podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Niczego nie ujmując BMW,  Niemcy nigdy nie słynęli ze szczególnie pięknych motocykli. R18 mógłby to zmienić. Co ciekawe, model R18 pojawił się już nawet w przedsprzedaży BMW France, dlatego są duże szanse, że będzie jedną z gwiazd EICMA 2019.

fot. BMW

11. KTM 1290 Super Duke R

Jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej oczywistych i oczekiwanych premier na EICMA. Austriacy sprawili, że wszyscy są bardzo podekscytowani nowym Super Duke’m wprowadzając go do publicznej świadomości serią efektownych zwiastunów. W ostatnim z nich możemy wreszcie zobaczyć cały motocykl, ale szczegóły na temat 1290 Super Duke R poznamy dopiero w Mediolanie.

Fot. KTM

12. MV Agusta Dragster i Brutale 800

W wywiadzie dla włoskich mediów szef działu badań i rozwoju MV Agusty, Brian Gillen, omówił plany firmy na przyszłość. Strategia marki obejmuje między innymi aktualizację dwóch sportowych nakedów: Dragstera 800 i Brutale 800. Spodziewamy się, że odświeżone motocykle pojawią się w na EICMA.

Fot. MV Agusta

13. Triumph Bobber TFC

Model został już dodany do strony internetowej TFC Triumph France, gdzie pyszni się w towarzystwie pozostałych dwóch fabrycznych customów marki, czyli Thruxtona i Rocket 3. Jeszcze w zeszłym roku podejrzewaliśmy, że pojawi się nowa wersja Bobbera. Finalnie będzie to raczej limitowana edycja TFC, czyli prosto z Triumph Factory Custom.

Fot. Triumph

14. Triumph Thruxton RS

Kolejny model Brytyjczyków, o którym dowiemy się wszystkiego 5 listopada. Zwiastun wydany przez House of Hinckley ukazuje tylko boczny panel nowego motocykla, więc nie możemy powiedzieć co oznacza skrót „RS”. Czy zobaczymy jedynie ulepszenia estetyczne, czy może poprawi się wydajność?

Fot. Triumph

Oczywiście to nie wszystkie nowości EICMA. O niektórych nie wiemy, bo producenci skutecznie trzymają sekret w tajemnicy, inne modele niekoniecznie chcemy bliżej prezentować, ot na przykład taki Hadin Panther chińskiego producenta ulokowanego w Kalifornii lub Horwin CR6 i CR6 Pro – dzieła inżynierów z Antypodów. Czy wielcy graczy zaskoczą nas jeszcze jakimiś modelami nieuwzględnionymi w powyższym zestawieniu? Przekonamy się o tym jutro.

%d bloggers like this: