Indian zaprezentował nowy, potężny silnik V-twin PowerPlus

Marka Indian Motorcycle zaprezentowała nowy silnik PowerPlus V-twin. Firma twierdzi, że ich piec jest najmocniejszy w swojej klasie. PowerPlus to chłodzony cieczą silnik typu V o pojemności skokowej 1769 cm3, który osiąga moc 121 KM i 177,6 Nm momentu obrotowego. Indian potwierdził, że nowość zostanie wprowadzona w nadchodzącym modelu Indian Challenger.

Przypomnijmy, że Challenger to bagger z owiewką, który będzie motocyklem opracowanym z myślą o najnowocześniejszej technologi. Indian zachwala go jako „najbardziej wydajny amerykański V-twin jaki kiedykolwiek opracowano”.

Fot. Indian Motorcycles

Silnik PowerPlus wykorzystuje górny wałek rozrządu i cztery zawory na cylinder. PowePlus współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów i sprzęgłem wspomagającym. Dostępne są trzy tryby jazdy, które dostosowują mapowanie przepustnicy do wszystkiego, czego chce jeździec w danym momencie. Inne ciekawe rozwiązania to hydrauliczne regulatory luzu zaworów i hydrauliczne napinacze łańcucha wałka rozrządu.

Indian chwali się, że bardzo solidnie przetestował silnik. W sumie jednostka pokonała ponad milion mil. Poradziła sobie także z agresywnymi testami na hamowni. Testy drogowe wyniosły 250 tys. mil. W praktyce oznacza to, że silnik jest gotowy do pracy i sprzedaży.

I jeszcze parametry:

• Pojemność skokowa silnika: 1769 cm3 (108 ci)
• Moc: 120,6 KM / 90,1 kW przy 5500 obr./min
• Moment obrotowy: 178 Nm / 131,3 ft-lbs przy 3800 obr./min
• Maksymalna prędkość obrotowa silnika: 6500 obr./min
• Architektura: 60-stopniowy V-twin chłodzony cieczą silnik
• Układ rozrządu: górne wałki rozrządu i cztery zawory na cylinder
• Układ paliwowy: elektroniczny wtrysk paliwa
• Współczynnik kompresji: 11: 1
• Skrzynia biegów: sześciobiegowa z nadbiegiem

%d bloggers like this: