Sprzedaż Harleya-Davidsona spadła w trzecim kwartale roku

Niedawno przedstawiony raport Wedbush Securities, dotyczący sprzedaży motocykli marki Harley-Davidson w trzecim kwartale roku sugeruje, że nastąpił kolejny spadek.

Raport analityka Jamesa Hardimana z Wedbush Securities ujawnia, że sprzedaż detaliczna w trzecim kwartale spadła o 10 proc. Aktualnie nie ma jeszcze oficjalnych danych Harleya-Davidsona z wynikami sprzedaży. Wedbush Securities przedstawia własne analizy, ale są one zazwyczaj bardzo trafne.

fot. Harley-Davidson

Wedbush Securities uzyskuje dane bezpośrednio od dealerów Harleya, którzy twierdzą, ze sprzedaż detaliczna jest o 5 do 10 proc. niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – a trzeba przypomnieć, że w ostatnich latach była już bardzo niska w trzecim kwartale.

Mimo to Hardiman podtrzymuje w swoim raporcie neutralną ocenę wartości akcji Harleya. W tej chwili są one bardzo tanie (około 33,59 dol.), co nie jest najlepszym sygnałem dla firmy. To oczywiście nie znaczy, że Harley jest bliski poważnego załamania.

fot. Harley-Davidson

W rzeczywistości, gdy Livewire ostatecznie trafi do dealerów – prawdopodobnie pod koniec września – może pomóc zmienić ocenę i przyszłość firmy, ponieważ maszyna wykorzystuje powstający, ale bardzo konkurencyjny rynek e-motocykli. Rynek, który, czy nam się to podoba czy nie, prawdopodobnie jest przyszłością motocykli.

Zagrożeniem może być ograniczona liczba elektrycznych motocykli Harleya-Davidsona i, jak zwykle, ich wyśrubowana cena. Harley zapowiedział już jednak zupełnie nowe modele, które mogą znacząco odmienić sytuację firmy. Dobrze rzeczy wymagają czasu. Być może amerykański gigant przerwie passę za sprawą dynamicznego rozwoju rynku elektrycznych jednośladów i swojego w nim udziału.

%d bloggers like this: